Az Amazon főnökének űrutazása (vagy mi) egyetlen nap alatt majdnem annyit szerepelt a médiában, mint a klímaváltozás összesen egyetlen év (2020) alatt – állítja egy elemzés.
Egészen pontosan egy amerikai elemzés állítja, aminek azért van jelentősége, mert a Media Matters felmérése alapvetően három meghatározó amerikai tévéműsor (a Good Morning America, a This Morning és a Today) adásait vizsgálta meg.
Az elemzés arra jutott, hogy a három műsor július 20-án (azaz az űrrepülés napján) összesen 212 percet foglalkozott a jeles eseménnyel, míg a klímaváltozás veszélyeire 267 percet szántak – utóbbit az egész tavalyi évben.
Magyarul Jeff Bezos kétségkívül látványos (gondoljunk csak a meglehetősen fura alakú űrhajóra, amiről itt írtunk bővebben) kalandja majdnem akkora felületet kapott, mint a bolygó sorsa szempontjából kissé meghatározóbb klímaváltozás (egészen pontosan 86 százalékát).
Ha már itt tartunk, a klímaváltozással kapcsolatos ügyekért felelős amerikai különmegbízott, John Kerry a minap felszólította a nagy gazdaságokat, hogy álljanak elő újabb tervekkel a károsanyag kibocsátás csökkentésére a novemberi glasgow-i klímacsúcs előtt.
Visszatérve a médiaelemzésre, a Media Matters szerint főleg a Good Morning America és a This Morning foglalkozott jóval kiemeltebben Jeff Bezos kalandjával.
(Fotó: GettyImages)