Hamarosan vége annak az időnek, amikor egy csomagot a munkahelyünkre szállíttatunk ki, vagy megkérjük a szomszédot, hogy legyen kedves átvenni, ha nem vagyunk otthon. Egy autógyártó ugyanis olyan rendszert fejleszt ki, amely megoldja ezeket a problémákat.
A rendszer lényege, hogy a vásárlók megadhatják autójuk helyét és a rendszámtábla adatait a futárcégeknek, ha rendelnek valamit.
Ez aztán megjelenik a kiszállítónál, amint nála van a termék, majd a technológia révén egy applikáció használatával egyszeri hozzáférést kap, így ki tudja nyitni a csomagtartót, és bepakolhatja az árut.
A hozzáférés csak egy meghatározott ideig érvényes, így nem kell amiatt aggódni, hogy máskor is ki tudják nyitni a kocsit.
Amint bepakolták a terméket, az autó újra lezár, és a rendelő értesítést kap, hogy a csomag a kocsiban várja. A futár emellett le is fotózza a leszállított árut, és a rendszer ezt a megerősítéssel együtt elküldi.
A Skoda szerint a biztonság az elsődleges kérdés a fejlesztés során. Ezt szem előtt tartva az adatok titkosítva vannak, és ezt szolgálja a rövid időablak is, ameddig a futár hozzáfér a csomagtartóhoz.
A rendszert Csehországban már tesztelik két nagy online kereskedelmi céget bevonva, és ha sikeres, akkor más országokban is bevezetik.
„Ez a kísérleti projekt egy előretekintés afelé, hogyan lehet a mindennapi élet még egyszerűbb és kényelmesebb a jövőben a legkorszerűbb technológiák alkalmazásával” – mondta Jarmila Plachá, a márka DigiLabjának vezetője.
Ez a legújabb innovációs példa, mellyel az autógyártók folyamatosan új módszereket keresnek az ügyfelek számára a praktikumot és a biztonságot növelve.
(Fotó: Skoda)