Aligha találnátok ki (nekünk legalábbis nem sikerült) melyik a világ leginkább zsúfolt légi útvonala. Az az egy biztos, hogy Európának sok köze nincs a történethez, pár brutális adatot azonban mindjárt elárulunk.
Európa azzal együtt is teljesen le van maradva, hogy a londoni Heathrow a világ talán legfontosabb légiközlekedési központja a maga évi 150 millió utasával. Ha azonban konkrét utakat, várospárakat veszünk figyelembe, akkor a brit főváros reptere sehol sincs a legzsúfoltabbak között.
A járatszámok alapján összeállított listát ugyanis a Kuala Lumpur – Szingapúr viszonylat vezeti. A két ázsiai nagyváros között 4 millió ember utazik évi több, mint 30 ezer járaton, ami azt jelenti, hogy naponta 80 (nem elírás: nyolcvan!!) járat ingázik.
Alighanem lenne ennél költség- és környezethatékonyabb megoldás is, hiszen a két metropolisz között alig 300 km a távolság, azaz egy minőségibb vasúti járat komoly könnyítést jelenthetne, alighanem csak idő kérdése, hogy ez el is készüljön.
Ha így lesz, akkor alighanem a Hongkong – Tajpej viszonylat veszi át az első helyet a maga 29 ezer járatával, amely ráadásul sokkal több utast (6,5 milliót) szállít (itt már a távolság is értelmesebb, mintegy 800 km).
A Szingapúr – Dzsakarta út a harmadik, évi szerény 27 300 járattal és 4,7 millió utassal. A negyedik helyen ismét Hongkong jön, ahonnan Sanghajba 22 ezer járaton 4 millió ember utazik, hogy a kört az ötödik helyen a Dzsakarta – Kuala Lumpur viszonylat zárja (20 ezer járat, 2,7 millió utas).
Az első nem ázsiai viszonylat a New York-i La Guardia és a torontói Pearson között közlekedik, már csak pironkodva írjuk le az évi 17 ezres járatszámot. Európa még ehhez képest is le van maradva, a Heathrowról Dublinba tartó kevesebb, mint 2 millió ember „alig” 14390 járat között válogathat évente, ami a 14. helyre elég. Persze ne felejtsük el megjegyezni, hogy a brit és az ír főváros között elég jó a vonatközlekedés.
Szakértők szerint félelmetesek lesznek az okosvárosok. Vajon miért és tényleg igazuk van?
(Fotó: pixabay.com/davidmak83)