Vannak emberek, akik hajlamosak úgy viselkedni egy luxusszállodában, mintha a pénzükért bármit megtehetnének. Na, ők azok, akiket az ott dolgozók általában ki nem állhatnak. Vajon milyenek a vendégek az alkalmazottak szemszögéből, mi az, amit bírnak, és mi az, amit nem a viselkedésükben? Kétrészes minisorozatunk első felében ma utóbbira keressük a választ.
(Fotó: Shutterstock/Vereshchagin Dmitry)
Amit a Business Insiderben adott meg Brittany Kriegstein, aki fél évig dolgozott egy ötcsillagos brit luxushotelben, ami a maga kategóriáján belül is kiemelkedő minősítést kapott.
A szálloda rendkívül jó hírnévnek örvend, nem csoda, hogy világsztárok és egyéb hírességek is rendszeresen megszállnak benne. Persze minden vendég egyenlő, még akkor is, ha van, akiket a személyzet nagyon nem bír. Következzen öt pontban az, hogy mit ne tegyünk egy luxushotelben!
1. Ne használjuk a szobaszervízt, ha nem vagyunk teljesen felöltözve
Ki szeretné úgy kezdeni a napját, hogy alig felöltözött vendégeknek szervírozza a reggelit? Na ugye… Ezzel együtt is sok vendég van, aki olyan éhesen ébred, hogy a legalapvetőbb öltözködési illemszabályokat sem tartja be. Pedig azért nem akkora erőfeszítés felvenni valamit, mielőtt kinyitjuk az ajtót.
2. Ne használjuk a minibárt
Ezzel a szállodák vezetősége aligha ért egyet, de egy alkalmazottnak igazi rémálom, ha igénybe vesszük a minibárt, hiszen a szóban forgó luxushotelben például nem kevesebb, mint 20 különböző tétel található benne. Miután egy munkakörben kell ellenőrizni és feltölteni a 144 szoba minibárját, elképzelhető, mekkora lelkesedés övezi a dolgot szegény alkalmazott részéről. Különösen, hogy egy meglehetősen rosszul manőverezhető kocsin kell az utánpótlást (általában a hotel valamelyik eldugott pontjáról) a helyére szállítani.
3. Ne legyenek túlzó kívánságaink
Nyilván egy luxushotel mindent megtesz a vendégekért, Brittany Kriegstein szerint szerveztek ők már leánykérést, szolgáltak fel pezsgőt a tengerparton, és helyt adtak rongyrázó meglepetésbuliknak is. Ezekkel nincs semmi gond, de ha valaki holnap Guamra szeretne repülni, annak nem biztos, hogy képesek lesznek helyet foglalni egy repülőn.
4. Ne idegeskedjünk, ha belépnek a szobába
A szállodai dolgozókat ugyanis a munkakörük kötelezi arra, hogy napjában többször ellenőrizzék a szobákat, összeszedjük a szobaszervíz által felvitt dolgokat és újratöltsék a minibárt (…). Aki nem akarja, hogy zavarják, használja a Ne zavarjanak táblát.
5. Ne kérdezősködjünk a hotelben megszálló hírességekről
Úgysem kapunk választ, ugyanis nem árulhatják el, éppen megszállt-e náluk valamelyik celeb. (Arról pláne szó sem lehet, hogy a szobaszámát is megadják.)