A hirdetők álma, az új álompár lehet Andy és Kim Murray, szakértők szerint legalábbis a teniszcsillag piaci értékét legkevesebb 30 millió fonttal emeli meg. No nem mintha ezért házasodtak volna össze, de nyilván kellemes következmény.
(fotó: andymurray.com)
Riválisa támadhat a Beckham-házaspárnak (vagy ha kicsit direktebben akarunk fogalmazni, akkor a Beckham-márkának), méghozzá Andy Murray és felesége, Kim személyében.
A britek kedvenc teniszezője 2007 óta több mint 100 millió fontot keresett, ennek kétharmadát különböző reklámokból. Márpedig ezeket a bevételeket iparági szakemberek szerint alaposan (akár 30 százalékkal is) megdobhatja felesége, Kim, aki így 30 millió fonttal (13,5 milliárd forinttal) emelheti a „Murray-márka” értékét.
Az áprilisban megkötött esküvő oka természetesen a szerelem volt, de az „emberi tényező” alaposan megmozgathatja a hirdetők fantáziáját, olyannyira, hogy a marketingesek máris „az új Beckhamék” néven emlegetik őket.
„Andy Murray önmagában nem túl vonzó hirdetési szempontból, de ha hozzáadjuk Kimet, akkor a párosban máris több a fantázia” - nyilatkozta például az Evening Standard londoni lapnak Nigel Currie marketingtanácsadó.
„Kim teljesen új nagyságrendet hoz Andy Murray piaci eladhatóságába. Ugyanazt a modellt használják, mint Beckhamék” - mondta a szakember, hozzátéve: a jelenség hátulütője lehet, hogy felesége nélkül viszont csúnyán megcsappanhatnak a sztársportoló bevételei. A Beckham-párhuzam már csak azért is élő, mert Andy Murray cégének a volt labdarúgó és párja menedzsere, Simon Fuller is társtulajdonosa.
A Murray-márka építésének egyik lényegi eleme a sportolóról alakított kép „puhítása” volt, azaz hogy a korábbinál jobban beengedjék a nagyközönséget a teniszező életébe. Ennek következményeként az Instagramon már 345 ezer követője van, kutyákkal fotózkodik, és még mosolyog is...