Kicsit vakartuk a fejünket, aztán jobb híján a kanapészörf (couchsurfing) mintájára a konyhaszörf nevet adtuk annak a jelenségnek, amely kitchensurfing néven egyre jobban hódít az Egyesült Államokban. Miről is van szó?
(fotó: kitchensurfing.com)
Noha jó dolog étteremben vacsorázni, még jobb, ha az ember otthon ehet valami finomat. Ennél már csak az a jobb, amikor otthon készül az étel, ráadásul profi szakács készíti és még rendet is rak maga után. Mindezt megfizethető áron.
Eddig őszintén szólva elég sci-finek hangzik a dolog, pedig nem az, hiszen éppen ez a konyhaszörf lényege. Fejenként 25 dollárért (ez még forintban is csak 6700, ami Magyarországon sem extra pénz, bár 6 főre már elég kerek összeg…) a profi szakács eljön az emberhez, elkészíti a vacsorát, és rendet is rak utána.
Mindezt a 2012-ben alapított manhattani Kitchensurfing ajánlja, New York mellett az Egyesült Államok olyan nagyvárosaiban, mint Boston, Chicago, Los Angeles, Seattle, vagy éppen Washington, DC.
Hogyan működik?
Nos, az alapelv borzasztóan egyszerű: a cég honlapján lehet regisztrálni és jelentkezni, meg kell adni, körülbelül mikor szeretnénk a szolgáltatást (este 6 és 9 óra között). Majd a vacsora napján kapunk egy emailt, amiben közlik, pontosan mikor érkezik a szakács.
A Kitchensurfing vállalja, hogy az érkezéstől számított fél órán belül készen lesz a vacsora, ehhez nekünk semmi mást nem kell biztosítani, mint a tűzhelyet, minden mást (alapanyagot, felszerelést) a szakács hoz.
Jellemzően napi három fogásból választhatunk, 2-6 főre, a menüt egy hétre előre teszik fel a honlapra.
A minőséget persze a Kitchensurfing garantálja, és azért ugyan csodákat valószínűleg nem érdemes várni, ha nem nagyon akarunk főzőcskézni, viszont vendégek jönnek, érdemes lehet kipróbálni.
Miért éri meg a cégnek?
Az ötletben az a zseniális, hogy nem kell éttermet fenntartani, bérleti díjat fizetni, mindenféle előírásoknak megfelelni, egyszerűen csak össze kell gyűjteni megfelelő számú szakácsot, és mivel jellemzően a legtöbb helyen előre kell leadni a rendelést, felesleges alapanyag sem marad fenn, azaz minimális a veszteség.
A dolog nagyszerűen tervezhető (a szakácsokat is napidíjban fizetik), tehát ha okosan csinálják, akkor szinte biztosra vehető a nyereség. Nem véletlen, hogy a cég felettébb sikeres, eddig már több mint 19 millió dollárt szedett össze befektetőktől.