Vajon mi történik akkor, ha az emberiség átlépi a Rubicont és visszafordíthatatlanná teszi a környezet szétrombolását? Ezt a kérdést járják körül Alexis Rockman képei, melyek az Apokalipszist vizionálják.
Alexis Rockman e posztban bemutatott képein mindenféle állat szerepel, egyvalaki hiányzik róla: az ember. A New York-i Sperone Westwater galériában rendezett kiállítás címe Rubicon, utalva Julius Caesar folyón történő átkelésére, azaz arra a pillanatra, amikor már nincsen visszaút.
A képek nagy része a bronxi Állatkertben játszódik, és azt a kérdést járja körül, hogy mi történik, ha annyira megváltoztatjuk a természetet, hogy többé már nincs visszaút.
A festmények feszültségét a tobzódó, gyönyörű színek és a tartalom közti ellentét adja, no és az, hogy mindez egy mesterségesen létrehozott környezetben játszódik le.
„Az állatkert számomra egy titokzatos és bonyolult hely, egyszerre, csoda, könyvtár és bárka. Ugyanakkor nagyon szomorú arra gondolni, hogy itt van ennyi élőlény, akinek nincs más helye, mint egy állatkert” – magyarázta Alexis Rockman.
A képek némelyikének külön feszültséget ad az az ellentmondás, amely mondjuk egy jégen korcsolyázó család és a jég alatt élő történelem előtti korszak lényei között húzódik.
A legnyomasztóbb képek mégis talán azok, amelyeken a szennyezett csatornarendszerben élő többfejű furcsa szörnyeket ábrázolja a szerző.
Az 1962-ben született Alexis Rockman egyébként művészete nagy részét a nem túl bíztató jövőnek szenteli, 1985 óta vannak rendszeresen kiállításai az Egyesült Államokban, 2004-ben a Brooklyn Museumban is bemutatták alkotásait.
(via)