Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kívül tágasabb

Nézegessen betiltott reklámokat!

2011.11.27. 00:14, Kívül tágasabb , komment

Nincs könnyű élete a brit reklámszövetségnek, amely az utóbbi időszakban egyre-másra tiltja be a reklámokat, nem csak a tévéből, de az utcai hirdetőtáblákról is. Miért? Nos, a leggyakoribb indok, hogy az adott hirdetés túlságosan erős szexuális töltettel bír.

A British Advertising Standards Authority nehéz heteket él, hiszen meglepően sok hirdetést és reklámot tilt be, leginkább arra hivatkozva, hogy azok „túl szexik”. Nézzük meg, vajon igazuk van-e...

Az első (nagyobb brit internetes oldalakon) megjelent reklámban a pinup-lány Lucy Pinder látható elég érdekes pózokban – és még érdekesebb szövegekkel. Az egyik szerint „Mire képes, hogy elveszítsd a fejed?”, a másik azt a kérdést teszi fel, hogy „Mitől izzadsz meg idő előtt?”, míg a harmadik azon töpreng el, hogy „Vajon meddig bírod?”. A szervezet szerint egészen elborzasztó mennyiségű (pontosan 10...) panasz érkezett hozzájuk a reklám miatt.

Egy harmadik poszteren egy szőke nő látható a tengerparton egy kikötött bikinfelsőt szorítva a melleihez, az üzenet pedig: „Minél tisztább vagy, annál mocskosabb leszel”. Ez a hirdetés 113 reklamáló üzenetet juttatott az ASA postaládájába.

A szervezet szerint a panaszok legtöbbje azért érkezett mert szexuálisan kétértelműnek, tisztességtelennek, provokatívnak, az alkalmi szexet dicsőítőnek és a nőket megalázónak tartották a reklámokat.

A termékeket gyártó cég közleményében kifejtette, hogy szerinte nem kellene ennyire komolyan venni ezeket a reklámokat, melyek alapvetően 17-27 év közötti férfiaknak készültek és meglehetősen népszerűek játékos, szexi mivoltuk miatt.

A közelmúltban egy olyan reklámot ítéltek túlságosan provokatívnak és tiltottak be, melyen a 17 éves Dakota Fanning egy parfümöt szorongat a lábai között.

Nem szeretnénk sem ítélkezni, sem felülbírálni a brit hatóságot, úgyhogy inkább csak kérdésként tesszük fel: valóban ennyire provokatívak ezek a reklámok?

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása