Kívül tágasabb

Hogyan lehet nyereséges egy 1 dolláros hamburger?

2018.03.11. 06:30, Kívül tágasabb , 14 komment

Nagyon komoly háború robbant ki idén év elején az Egyesült Államokban. Szerencsére csak az árak terén, ám a legnagyobb láncok nem viccelnek. A Meki 1, 2 és 3 dolláros menüket vezetett be. A Wendy’s 20 ételt árazott le egy dollárra válaszul, a Taco Bell pedig bevezette az 1 dolláros „nacho fries”-t.

burger_foto_pixabay_com_avalancha333.jpg

A Credit Suisse számításai szerint a Meki bevétele 2012 és 2016 között 11 százalékot esett és a leárazással ezt a tendenciát szeretnék visszafordítani. De hogy lehet egy 1 dolláros burger rentábilis, például akkor, amikor egyetlen alkalmazott bére 10 dollár egy órára? A válasz a mennyiségben van. Hatalmas mennyiséget adnak el mindenből. 

A verseny miatt egymás alá licitálnak a nagy láncok az áraikkal. A Michigan Egyetem professzora, Patricia Smith szerint a kulcs az, hogy azt remélik, a fogyasztók rengeteg terméküket veszik meg egyszerre ezeken a diszkont árakon. 

„Az is része a stratégiának, hogy becsábítsák a vásárlót az étterembe, és arra csábítsák, hogy többet vegyenek, mint egy burger: sült krumplit, üdítőt és desszertet is” – jelentette ki a BBC-ben

Csakhogy ezek az alacsony árak visszaüthetnek, ha a termelési költségek meghaladják az eladásit és elnyelik a profitot. Hogy sikeres lesz-e ez a nagy árengedmény, több tényezőtől is függ. 

Az Y-generáció megváltoztatta az ebéd jelentését 

Jobban koncentrálnak arra, hogy organikus és egészséges ételeket egyenek. A fenntarthatóság is nagyon fontos nekik, a Nielsen 2015-ös felmérése szerint az Y generáció 32 százaléka, a Z generáció 41 százaléka vásárol fenntartható forrásból származó összetevőkből készült ételeket inkább. 

A régebbi gyorsétterem-láncok idejétmúltnak tűnnek a szemükben. Az Uberrel való együttműködés is azért jött létre a Mekivel, hogy ezeket a generációkat is meg tudják célozni. 

A tiniket pedig azzal is csalogatják, hogy nyugodtan lógjanak az étteremben hosszabban, írjanak leckét, használják a wifit, nem csak a régi: bejössz, eszel, kimész vonalat erőltetik már rájuk. Hátha vesznek még egy fagyit vagy egy kávét a lötyögés alatt. 

A gyorséttermek jövője 

Még mindig nem tudható, mi lesz a vége az árcsökkentéseknek. Ha szerencsénk van, az egész átfordul és egészséges, tápláló és fenntartható forrásból származó, minőségi termékeket fognak inkább árusítani, kicsit magasabb árfekvésben. 

Ez segítene a lakosság túlsúly problémáit és a Föld kizsákmányolásának a problémáját is kimozdítani a holtpontról. 

(Fotó: pixabay.com/avalancha333)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es