Az Y generáció sok mindenért felelős, de a Facebookot a Z generáció teheti tönkre. A játékszabályokat viszont biztosan megváltoztatja.
Az Y generáció okolható számos amerikai iparág, többek között az áruházak, a vendéglők és a papírszalvéta hanyatlásáért. De a közösségi médiában már egy újabb generáció, a Z változtatja meg a játékszabályokat.
Az 1995 és a 2000-es évek közepe között születettek egészen másképp állnak hozzá a közösségi oldalakhoz, mint a korábbi generációk. Egy novemberi Piper Jaffray felmérés eredményei szerint a Facebookot kedvelő tinik aránya 4 százalékponttal csökkent 2016 óta, most 9 százalékon áll.
A tizenévesek 47 százalékának a kedvenc platformja már a Snapchat, bár tavaly még csak a 35 százalékuk érzett így. Az Instagramot 24 százalékuk preferálja most is.
Az eMarketer piackutató úgy becsülte szeptemberben, hogy a 12 és 17 év közötti felhasználók száma 3,4 százalékra, azaz 14,5 millióra esik.
„Tizen- és huszonévesek vándorlását látjuk az Instagram és a Snapchat felé” – mondta Oscar Orozco, az eMarketer vezető elemzője.
Ez a két platform ugyanis jobban illeszkedik ezeknek a generációknak a kommunikációs igényeihez, jobban kihasználják a vizuális tartalmakat. A Facebookon maradó Z generációsok egyébként egyre kevesebbet használják a platformot, alig jelentkeznek be és ritkán aktívak.
A rossz eredmények ellenére a Facebook továbbra is a legnépszerűbb közösségi oldal az USA-ban, és mivel egyben az Instagram tulajdonosa is, nem lesz túl kemény a hanyatló felhasználói bázis miatti anyagi veszteség.
Az azonban biztos, hogy a Z generáció a jövőben még több borsot tör a Facebook orra alá.
(Fotó: pixabay.com/Fangirl)