Kívül tágasabb

Hat dolog, amit ne tegyél lefekvés előtt

2017.08.02. 06:30, Kívül tágasabb , 19 komment

Nyilván mindenki fel tud sorolni egy csomó mindent, amit nem jó lefekvés előtt csinálni, különben nem tudunk elaludni, vagy ha igen, nagyon nehezen és garantált a rossz álom. Speciel például nekünk a kávéivás nem szerepel a listán, mi több, inkább elálmosít. De lássunk most hat olyan dolgot, amit az okosok szerint jobb, ha hanyagolunk, ha jól szeretnénk aludni (ha ez egyáltalán 28 fok magasságában lehetséges).

alvas_no_foto_pixabay_com_xiangying_xu.jpg

Felejtsd el a kütyüket

OK, OK, tudjuk, sokat hallottuk már, hogy se mobil, se tévé, se tablet lefekvés előtt, de tegyük a szívünkre a kezüket: hányan tartjuk be? És rosszabbul alszunk tőle? Mert mi nem tartjuk be és nem alszunk rosszul – de fogadjuk el, hogy az agyunk valóban a nappallal és a munkával azonosítja a kék monitorfényt.

Így aztán nem áll le a melatonin-termelés, ami viszont szükséges lenne ahhoz, hogy a testünknek jelezze, ideje pihenni. Arról már nem is beszélve, hogy a net elég addiktív hely…

Ne erőltesd

Nyilván sokan jártunk már úgy, hogy az istennek sem sikerült elaludni, amin aztán begörcsöltünk, és minél jobban szerettünk volna pihenni, annál kevésbé ment a dolog.

Raj Dasgupta alvásszakértő szerint minél inkább koncentrálunk az elalvásra, annál kevésbé fog az menni, így a legjobb módszer az, ha felkelünk, és valamilyen más tevékenységgel elvonjuk a figyelmünket – vegyük például elő a kedvenc könyvünket. (És ne tableten olvassunk, ugye…)

Felejtsd el az alkoholt

Mivel az alkohol sokakat elálmosít (jelen!), célszerűnek tűnne egy kis itallal álomba ringatni magunkat. Amiből annyi igaz, hogy valószínűleg gyorsabban elalszunk, viszont hamar fel is fogunk riadni és az nem lesz kellemes.

Nem csak azért, mert előbb vagy utóbb óhatatlan szükségét érezzük majd a WC-re menésnek, hanem azért is, mert az alkohol megzavarja az alvás REM-szakaszát.

Felejtsd el a testedzést

Mármint közvetlenül lefekvés előtt (egyéb időpontokban természetesen erősen javallott), mert az edzés inkább felébreszt, mint elálmosít, feladata inkább az, hogy felkészítse a testet a napra, mintsem levezetőként szolgáljon.

Ne tekerd fel a fűtést

Amikor olyan kánikula van, mint most, sokkal nehezebben alszunk el, mint hűvösebb időben, így aztán nagyon magyarázni sem kell, hogy miért rossz ötlet télen jól befűteni estére. Nem csak a személyes tapasztalat mondatja, de kutatások is alátámasztják, hogy az ember általában jobban alszik hűvösebb szobában.

Soha ne aludj háziállattal

Biztosan jó dolog, ha az emberhez odabújik a kutyája vagy a macskája, de éjszakára nem a legjobb ötlet, mert zavarja a pihenésünket, az allergiáról és egyéb nyalánkságokról nem is beszélve.

És tudjuk, hülyeség az egész, mert a, ezeket mindenki tudja, és b, nem is úgy van - na de akkor hogyan? Te mitől tudsz elaludni és mitől nem?

(Fotó: pixabay.com/xiangying_xu)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: alvás

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es