Manapság már szinte mindenki építgeti a saját kis önmárkáját a Facebookon, az Instagramon, saját oldalon, blogon – vagy mindezen egyszerre, hiszen ez nagyban segít a munkakeresésben is. Legalábbis ez az elterjedt nézet, ám ettől még nem biztos, hogy igaz.
Ha annyi forintunk lenne, ahány csodatörténetet olvastunk már arról, miként alkalmaztak embereket az online profiljuk alapján megkeresve őket, akkor most aligha írnánk ezt a posztot, inkább a hasunkat süttetnénk valamelyik karibi szigeten.
De nem süttetjük, hanem írjuk, mégpedig azért, mert a Georgetown University egy tanára szerint jobban járnánk (mi több, a karrierünknek is jobbat tenne), ha hagynánk a fenébe a közösségi médiát.
Cal Newport ilyen értelemben nem csak a levegőbe beszél, egyetlen közösségi felületen sincs jelen, és állításának alapja az, hogy mivel ma már mindenki fent van, sokkal érdekesebbek leszünk a reménybeli munkaadónknak, ha mi nem vagyunk megtalálhatók.
„A kapitalista gazdaságban a piac a különleges és értékes dolgokat díjazza. Márpedig a közösségi média minden, csak nem különleges vagy értékes” – írta Cal Newport.
Mi több, a szakember szerint a közösségi média használata csökkenti az alkalmazási esélyeinket, mert megosztja a figyelmünket, és rontja a koncentrálási képességünk, ráadásul a közösségi oldalak függést okoznak.
Minden egyes lájk, vagy újramegosztás izgalmat és kielégülést okoz, ám ez egyben függést is jelent, hiszen folyamatosan vágyunk a visszajelzésre, így viszont az időnk jó részét nem tudjuk termékenyen kihasználni - vélte.
„A legtöbb közösségi oldalt talán a legtriviálisabb szórakoztató szolgáltatások gyűjtőhelyeként lehetne leírni” – tette hozzá Cal Newport, aki szerint ha előléptetésre vagy új munkára vágyunk, akkor jobban járunk, ha hanyagoljuk ezeket a felületeket.
(Fotó: pixabay.com/kaboompics)