Ki ne álmodozott volna arról, hogy beüt neki egy kisebb (nagyobb…) vagyon, azt szépen befekteti vagy csak beteszi a bankba, majd fogja magát és nekiindul a nagyvilágnak? Álmodozni sokan álmodoznak róla, megvalósítani viszont csak nagyon keveseknek sikerül, és még ennél is kevesebben vannak azok, akik egy újabb vállalkozást tudnak alapozni a világjárásra.
Garrett Gee még az egyetemi évei alatt alapított meg a Scant egy pár haverjával. A dolog elég jól bejött, a nagy dobás mégis az volt, amikor a Snapchat bejelentkezett érte és szolid 54 millió dollárért megvette (majd kifejlesztette belőle a Snapcode-ot).
Ilyenkor több lehetőség is áll a húszas évei közepén járó ember előtt: őrülten vásárolgatni és/vagy utazgatni kezd; új vállalkozásba fekteti a pénzét; vagy beteszi a bankba és lazára veszi az életet.
Garrett Gee kicsit kombinálta mindegyiket, ugyanis feleségével és gyerekeivel fogták és egy garázsvásáron eladták mindenüket, és az így befolyt 45 ezer dollárból megfinanszíroztak egy féléves világkörüli utat.
A férfi azt mondta a Business Insidernek, hogy a cél az volt, hogy a Scan eladásából befolyt pénzhez egyáltalán ne kelljen hozzányúlni. Mi több, valamikor útközben azt is eldöntötték, hogy ha marad még a 45 ezer dollárból, és találnak módot az utazgatás finanszírozására, akkor kicsit meghosszabbítják a családi vakációt.
Láss csodát, így is lett, köszönhetően elsősorban annak, hogy egyáltalán nem szórták a pénzt: ahová lehetett, fapadossal repültek, olcsó helyeken szálltak meg (nem győzzük hangsúlyozni, eközben sok millió dollár pihent a család számláján), így aztán amikor eljött a december, még mindig maradt pénz az eredeti 45 ezer dollárból.
Miközben azon gondolkodott, miként tűnt el az életéből valami, amibe szívét-lelkét beleadta (ez volt ugye a Scan), eszébe ötlött az, amit az AngelList elnök-vezérigazgatója és társalapítója, Naval Ravikant mondott neki: „fiatalon az egyik legjobb dolog, amit tehetsz, ha márkát építesz magad köré”.
Nos, így indult a Bucket List Family (azaz a Bakancslista Család), ami a Gee-családra épül: a fotókra, videókra, kalandokra, és ami nem csak hogy képes (legalább részben) finanszírozni a nomád életmódot, de üzletként is beválhat.
Ráadásul egy személyes márka olyasmi, amit egyszerűen nem lehet elvenni az embertől, nem vehető meg, és nem darabolható fel, mint egy vállalat.
Így aztán a Gee-család folyamatosan építgeti a személyes brandet, miközben a Föld körül utazgat – persze mindezt azért segíti az is, hogy a Garrett közben fejlesztheti a következő appeket útközben.
(Fotó: thebucketlistfamily.com)