Karácsony előtt a szokásosnál is nagyobb teher hárul a különböző internetes kereskedőcégekre, melyek közül az Amazon az egyik legnagyobb. Megmutatjuk, hogyan kezelik a beérkező rendeléseket és mit várnak el az ott dolgozóktól.
Az év utolsó egy-másfél hónapja az egyik legfontosabb időszak az internetes kereskedőcégek életében, nincs ez másként az egyik legnagyobb, az Amazon esetében sem. Ráadásul az eladások évről évre folyamatosan nőnek, így egyre nagyobb teher hárul az ott dolgozókra is.
Az Amazonnak 90 raktára van, ebből csak az Egyesült Államokban 50, amihez még 15 elosztóközpont is járul (a vállalat több milliárd dollárt költ csak az infrastruktúrára).
A november-decemberi csúcsidőszakban az általában közvetítőcégeken keresztül alkalmazott munkavállalók nem ritkán napi 12 órát dolgoznak, idén például 80 ezer embert vett kölcsön a vállalat erre a pár hétre. A legnagyobb raktár (vagy ahogyan az Amazonnál nevezik, teljesítési központ) az arizonai Phoenixben található, és olyan nagy, hogy 28 futballpálya elférne benne.
A munka természetesen nagyon kemény fizikai meló, éppen ezért nem is vesznek fel akárkit, aki be szeretne kerülni, annak képesnek kell lennie arra, hogy felemeljen 20-25 kilós dobozokat és napi 10-12 órát gyalogoljon. Azt ugyanis elég sokat kell, a szórás ugyan elég nagy, 11 kilométer az alsó határ, de nem ritka, hogy 25 km-t is teljesíteni kell egy műszakban.
A hatékonyság alapkövetelmény, olyannyira, hogy amikor beérkezik a feladat, a kézi készülék egyúttal azt is jelzi, mennyi idő alatt kell teljesíteni a feladatot. Emiatt érik is kritikák az Amazont, voltak olyan munkavállalók, akik azt állították, a cég minden lépésüket ellenőrzi és folyamatosan versenyhelyzetben tartja őket, amikor a kütyü kijelzi, ha kollégáiknál gyengébben teljesítenek.
(via)