Legalábbis ha az elmúlt évek hagyományaiból indulunk ki, akkor megint a brit áruházlánc, a John Lewis reklámfilmje viszi el a pálmát. A hagyományosan a szezon egyik nyitányának számító kisfilm idén egy kisfiú és egy pingvin történetét meséli el.
A John Lewis brit áruházlánc reklámjai évek óta a legjobbak (de legalábbis a leghatásosabbak) között vannak. Rengetegen osztják meg a néha ugyan kissé hatásvadász, ám mégis működő hirdetéseket, amelyek általában jól ragadják meg az ünnepi hangulatot.
A személyes kedvencünk például a 2011-es reklám, ami egy tulajdonképpen sablonos történetet csavar meg a végén és lesz tőle emlékezetes.
A tavalyi reklámfilm annyira nem jött be, a Mackó és a Nyúl karácsonyi kettőse kedves történet, de éppen a már fent említett csavar hiányzik belőle. Persze még így is magasan veri az átlagot.
Az idei reklám egy kisfiú, a hétéves Sam és pingvin barátja, Monty történetét meséli el, és ha jósolhatunk, akkor azt mondanánk, hogy a kétperces kisfilm megint komoly siker lesz.
A szokásos film végi csavar tehát itt sem hiányozhat, a hatást pedig csak fokozza a Real Love című John Lennon-dal (Tom Odell előadásában). A vállalat 1 millió fontot költött a reklám elkészítésére, és további hetet fizet majd ki a marketingkampányra.
A népszerűség persze komoly nyomást is jelent, hiszen a John Lewisnak most már komoly presztízskérdés, hogy megtartsa karácsonyi vezető helyét a brit reklámpiacon.
(via)