Kívül tágasabb

Amiről a légitársaságok nem beszélnek

2014.06.02. 06:40, Kívül tágasabb , 65 komment

A repülőgépen az utasok szeme elől elrejtve történő dolgok egy része tipikusan az, amiről jobb, ha nem tudunk semmit. Legalábbis ha hihetünk a Reddit egyik threadjének, amiből most kiválogattuk a legérdekesebb állításokat.

Evés-ivás

A víz kényes kérdés a repülőgépeken, az egyik nagy európai légitársaság egyik volt alkalmazottja például arra figyelmeztet, hogy soha ne igyunk olyan vizet a repülőn, amit nem palackból öntenek ki. Még csak hozzá se érjünk.

Ennek az az oka, hogy a WC-tartályokat ürítő és az (elvileg) iható vizet feltöltő csatlakozó meglehetősen közel van egymáshoz, ráadásul sokszor ugyanaz az ember szippantja le a WC-tartályt, mint aki feltölti a vizet.

Nem jobb a helyzet a tea és kávé készítéséhez használt vízzel sem, hiszen a vizet tároló tartályt szinte soha nem tisztítják, így a falára lerakódott "dolgoktól" már legkevésbé sem gusztusos, ráadásul az egészségre is veszélyes lehet.

Ha már a víznél tartunk, eszünkbe nem jusson a WC-ben lévő csapból inni. Igazság szerint még a kézmosás is határeset, mert bár a tartályokat viszonylag rendszeres időközönként tisztítják, a baktériumok egy idő után immunissá válnak.

És akkor egy gondolat az evésről is, ami inkább csak érdekesség: a pilóták két különböző menüt kapnak, amiből nem is kínálhatják meg egymást, így elkerülendő egy esetleges ételmérgezés nem kívánatos tüneteit.

A trükkös mosdóajtó

Kevesen tudják, hogy a mosdók ajtaját kívülről is ki lehet nyitni. Általában a No smoking jel alatt található a szerkezet, amivel kívülről akkor is be lehet jutni a WC-be, ha azt belülről bezárták. (De azért ezt hagyjuk a gép személyzetére.)

Miért kell kikapcsolni az elektronikus eszközöket?

A kérdés alighanem mindenkiben felmerült már, aki utazott repülőn. Kikapcsolni nem azért kell, mert a gép lezuhanna, vagy bármilyen komolyabb veszélyt jelentene, hanem azért, mert interferenciát okozhatnak és komolyan zavarhatják a pilótát – mondjuk landoláskor. Az pedig nem hiányzik senkinek.

Miért tompítják a világítást landoláskor?

Mielőtt éjszaka leszállna a repülő, mindig tompítják a folyosói fényeket. Ennek ez az oka, hogy ha valami probléma lenne landoláskor, a szemünk már hozzá legyen szokva a sötéthez, és jobban lássunk, ami növeli az esélyeinket.

Ha már a landolás: ha rossz időben kicsit keményebben zökken a gép földet éréskor, az nem azért van, mert a pilóta nem érti a dolgát, éppen ellenkezőleg: így akadályozzák meg, hogy az esetlegesen vizes vagy havas kifutópályán megcsússzon a gép.

Oxigénmaszkok

Felszállás előtt minden repülőn végignézhetjük, mit tegyünk vészhelyzet esetén. Ilyenkor elmagyarázzák, mit tegyünk, ha oxigénmaszkot kell használnunk. Nos, a maszkok használatával körülbelül 15 percnyi oxigénhoz juthatunk, de ez bőven elég ahhoz, hogy a pilóta olyan magasságra ereszkedjen, ahol már nincs szükség rájuk.

Ennél fontosabb, hogy a repülési magasságon körülbelül 15-20 másodpercünk van, mielőtt elájulnánk. Éppen ezért fontos, hogy – bármilyen érzéketlenül is hangzik elsőre – először magunkra tegyük fel a maszkot, és utána a gyerekekre, hiszen ha mi elájulunk, az rajtuk sem segít, viszont ha egy-két másodpercre ők elveszítik az eszméletüket, az nem károsítja a szervezetüket.

(via)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es