Képzeljük el, hogy nincs több hagyományos értelemben vett tévécsatorna, megszűnnek a mindent elárasztó, unalmas reklámblokkok, van ellenben olyan intelligens szolgáltatás, amely a szokásainknak, vagy éppen az aktuális hangulatunknak megfelelő műsort ajánl.
A víziót nem akárki, hanem a világszerte meglehetősen dinamikusan terjeszkedő Netflix vezető termékmenedzsere vázolta fel egy minapi New York-i konferencián.
Neil Hunt úgy vélte, hogy már 2025-re vagy akár korábban a Netflixhez hasonló szolgáltatók olyan szinten lesznek személyre szabva, hogy azelőtt tudni fogják, mit szeretne nézni egy adott előfizető, hogy az bejelentkezne.
Az, hogy a mai ismert tévécsatornák, ahol a programigazgatók mondják meg, mikor mit nézhetünk, jelentőségüket vesztik, nem akkora újdonság, az már inkább, hogy a ma ismert menürendszer is jórészt eltűnik.
Ehelyett a rendszerek csak egy pár tévéműsort, filmet (a Netflixnél 4-5 darabbal számolnak) ajánlanak majd fel, mégpedig az alapján, hogy mit néztünk korábban, milyen napszak van, vagy éppen a hét melyik napja, stb.
Természetesen a különböző közösségi oldalakra is becsatlakoznak majd ezek a szolgáltatók, ahonnan folyamatosan gyűjtik majd az információkat a legfrissebb posztjaink vagy állapotunk változásai alapján, és ezekre alapozva ajánlanak majd filmeket, műsorokat.
Gyakorlatilag tehát arról van szó, hogy minden egyes felhasználónak saját, különálló csatornája lesz, ráadásul eltűnnek a ma ismert, hosszú reklámblokkok is. Jóval kevesebb, de sokkal személyre szabottabb reklám lesz majd (nyilván jóval drágábban is, de ez már legyen a hirdetők baja).
Őszintén szólva, mi egyelőre nem tudjuk eldönteni, tetszik-e ez a felvázolt szép, új világ…
(via)