Idős britek millióit büntetik teljesen igazságtalanul az energiavállalatok és a távközlési cégek, amikor külön díjat számítanak fel a papír alapú számlákért – állítja egy jogvédő csoport. A helyzet Magyarországon is ismerős.
A Keep Me Posted nevű kampánycsoport szerint a mobilszolgáltatók átlagosan havi 2 fontot (kb. 680 forintot) számolnak fel a papíralapú számlákért, míg az energiaszolgáltatók akár 300 font (102 ezer forint) kedvezményt is adhatnak azoknak, akik kizárólag a neten fizetik a gáz- és áramszámlájukat.
Márpedig mindkettő elsősorban azokat a felnőtteket, elsősorban időseket sújtja, akik nem rendelkeznek netes hozzáféréssel. Nincsenek kevesen, a csoport szerint Nagy-Britanniában 7 millió ilyen ember él – mondta a Keep Me Posted elnöke.
Judith Donovan hozzátette: felmérésük szerint ráadásul azok a háztartások, amelyek netes utalással egyenlítik ki a számláikat, jóval kevésbé ellenőrzik az azon szereplő összeg valódiságát, mint azok, akik csekken utalnak, ráadásul nagyobb eséllyel felejtik el kiegyenlíteni a számlájukat és könnyebben adósodnak el.
A Keep Me Posted szerint a 65 év fölötti britek 80 százaléka még ma is postán kapja meg a számlákat. „Ez nem egy online-ellenes kampány, sokkal inkább a választás esélyét szeretnénk megadni az embereknek, akik közül sokaknak még csak lehetőségük sincs arra, hogy csekket kérjenek, miközben sokan közülük inkább azt választanák" – tette hozzá Judith Donovan.
„A helyzet sokkal rosszabb, mint azt sokan gondolnák. A társadalom nagy egységei maradnak le, és ez nem a kormány, hanem a kereskedelmi szektor hibája, pedig ezek az emberek ugyanúgy az ő fogyasztóik, mint a többiek" – fogalmazott a Keep Me Posted elnöke.
A múlt hónapban megjelent hivatalos adatok szerint több millió brit él internetkapcsolat nélkül, ami nekik éves szinten körülbelül 600 font (204 ezer forint) veszteséget jelent.