Kívül tágasabb

Így születtek a szexi stewardessek

2013.04.15. 06:49, Kívül tágasabb , 30 komment

A hatvanas években nem csak a zenében és a divatban zajlottak le forradalmi változások, hanem a repülésben is. Ekkor kezdett mind szélesebb tömegek számára elérhetővé válni a repülés, ami magával hozta a reklámokat is. Innen már csak egy lépés kellett...

cím_92.jpg

A hatvanas években lezajlott szexuális forradalom a mindennapok olyan területein is éreztette a hatását, mint a reklámok. A gazdasági és technikai fejlődéssel ráadásul egyre több ember számára vált elérhetővé a repülés, ami magával hozta a reklámokat is.

Az újfajta közlekedéshez persze kedvet is kellett csinálni, így történt, hogy ebben az évtizedben változtatták a stewardessek imidzsét is azzá a szexi, fiatal nővé, ami a mai napig sokakban benne él.

Megváltoztak az egyenruhák is, rövidebbek lettek és jobban kiemelték az alakot. Néha egészen túlzásokba is estek, hiszen egyes uniformisok alig takartak valamit.

1_57.jpg

2_48.jpg

3_44.jpg

Ennek megfelelően egyre kevésbé számított a rátermettség, és előtérbe került a külső. Nem telt el sok idő és a stewardessek számára (nyíltan vagy csak informálisan) meghatározták a „versenysúlyukat" és szigorúan büntették annak túllépését.

A témáról írt The Jet Sex: Airlines Stewardesses and the Making of an American Icon című könyv szerzője szerint a szexi stewardess imidzsével a fiatal utasokat szerették volna megnyerni maguknak az egymással élet-halál harcot folytató (elsősorban amerikai) légitársaságok.

„A hirdetési ügynökségek megpróbálták menőnek és coolnak ábrázolni a légitársaságokat. Tisztában voltak vele, hogy az ifjúsági ellenkultúra és a szexuális forradalom végigszáguldott az amerikai kultúrán és pontosan tudták, hogy ezekre a folyamatokra reagálniuk kell" – mondta Victoria Vantoch.

4_41.jpg

5_36.jpg

6_30.jpg

Elsősorban természetesen a piacra betörni próbáló társaságok, mint a Braniff és a Southwest feszegették a határokat, olyannyira, hogy sokszor a rivális társaságoknál dolgozó stewardesseket is megbotránkoztatták.

„Egyszerűen ne hittem el, mennyire kihívóak volt némelyik egyenruha és reklám. Azt gondoltam, hogy ezek a stewardessek tényleg kitették magukat a férfi utasok kénye-kedvének" – fogalmazott például az Up In The Air című könyvet jegyző volt Pan Am-légiutaskísérő, Betty Riegel.

7_23.jpg

8_19.jpg

Persze pont ez volt a cél, nem csak a piacon újonnan megjelent vállalatoknál dolgozók esetében, de a Pan Am-nél is. Akkoriban a stewardessek társadalmi státusza ugyanaz volt, mint a modelleké és színésznőké.

„Mi voltunk a legmenőbb trófeák, a férfiak imádták azt a presztízst, amit az adott nekik, ha egy stewardessel a karjukon mehettek el mondjuk vacsorázni. Sokan közülük úgy vélték, ez a feleségszerzés gyors és egyszerű módja" – ismerte el Betty Riegel.

9_8.jpg

10_8.jpg

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es