Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kívül tágasabb

Lekötözött nők és szexista reklámok

2013.03.28. 06:54, Kívül tágasabb , 12 komment

Alaposan felkavarta a kedélyeket a Ford India minapi kampánya, melyben a márka csomagtartójában mutattak megkötözött nőket (aztán ennek különböző változatai is megjelentek). A botrány akkorára nőtt, hogy a Ford kénytelen volt elhatárolódni és elnézést kérni. Pedig nem ez az első (és aligha az utolsó) eset, hogy kiszolgáltatott nőket használnak fel reklámcélokra.

Relish cím.jpgTermészetesen mindkét hirdetés erősen szexista karikatúra és a Ford aligha tehetett az elhatárolódáson kívül mást. A nagyon felháborodóknak azonban figyelmébe ajánlanánk, hogy elég furcsa lenne az autógyárat kipécézni, amikor az elmúlt évek is hemzsegtek a hasonló reklámoktól.

Ford India Berlusconi.jpgAki nem hiszi, az... nem kell utánajárni, mert most megmutatjuk. A posztot nyitó kép rögtön egy ilyen, az olasz ruházati cég, a Relish 2009-es reklámját ábrázolja.

Kövesse ezt egy másik olasz vállalat, a Bisazza hirdetése, szintén 2009-ből!

Bisazza.jpgNe csak az olaszokat bántsuk, látogassunk el a svájci Max cipőket készítő céghez. Az időpont még mindig 2009.

Max.jpg

Egy évvel korábban, 2008-ban készült ez a reklám az öltönyöket forgalmazó Duncan Quinn számára.

Duncan Quinn.jpg

Az olyan nagyok, mint a Valentino sem maradhatnak ki a szórásból (2010).

Valentino.jpg

A Sisley eme 2006-os hirdetése Terry Richardson nevéhez fűződik

Sisley.jpg

Egy Dolce & Gabbana 2007-ből...

Dolce Gabbana.jpg

Ez pedig egy kanadai fodrászat 2011-es reklámja. Kedves, nem?

Fluid.jpg

Ha már átugrottunk az óceánon, maradjunk is ott, és nézzünk el New Yorkba, ahol 2009-ben a Barneys képen látható kirakata okozott hatalmas botrányt. Le is bontották gyorsan.

Barneys.jpg

Következzen a cipőszekció, elsőként az ezredfordulóról a Giuseppe Zanotti...

Giuseppe Zanotti.jpg

... aztán 2005-ből a Cesare Paciotti...

Cesare Paciotti.jpg

... végül a legendás Jimmy Choo 2006-ból.

Jimmy Choo.jpg

Szerény véleményünk szerint a történetnek két olvasata van: az egyik, hogy a Ford rosszkor volt rossz helyen, és éppen rá zúdult mindaz a botrány, ami korábban a fent említett (szintén nem kis) cégekre nem zúdult. A másik lehetőség, hogy a Ford egyszerűen nem hallotta meg az idők szavát, és azt gondolta, hogy ami akár még pár éve is működött, az most is fog. Csak éppen közben megváltozott a közeg tűrőképessége.

Mindenki döntse el, melyik magyarázatot tartja valószínűbbnek – vagy ha van alternatív ötlete, azt szívesen vesszük a kommentek között.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: reklám szex botrány

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása