Kétszer olyan gyors, mint az ikonikus japán Sinkanszen és gyorsabb, mint egy Bugatti Chiron – Kína ismét odatette magát, amikor megépítette a jelenleg a világ legyorsabb földön haladó közlekedési eszközének számító vonatot.
A lebegő mágnesvasút nemrég bemutatott prototípusa 620 km/órás csúcssebességre képes. A prototípust Csengduban mutatták be azzal az ígérettel, hogy magát a vonatot is teljes egészében az ázsiai országban gyártják majd.
A lebegő mágnesvasút (vagy angol rövidítéssel maglev) olyan rendszer, melynek esetében (mint neve is mutatja) a vonatot mágneses mező tartja a pályán és hajtja meg kerekek helyett.
A maglev esetében tehát a mágneses erőt hasznosítják az emelésre és a meghajtásra, ezáltal csökkentik a súrlódást, és magasabb sebességet tesznek lehetővé.
Visszatérve Kínára, az állami hírügynökség persze nagy hajcihőt csapott az esemény körül. A prototípus elkészítése állítólag 60 millió jüanba (kb. 2,7 milliárd forintba) került, a fejlesztésért a Jiaotong Egyetem felelt két állami vasúttársaság segítségével.
A fejlesztők szerint a kínai változat különbözik a Németországban és Japánban is fejlesztett változatoktól, elsősorban abban, hogy könnyebb és olcsóbb a gyártása és működtetése.
A prototípus 21 méter hosszú és egy mindössze 165 méter hosszú tesztpályán próbálgatják. Szóval azért nem holnap fogunk utazni rajta.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.