Egészen különleges, már-már álomszerű képeket varázsol a vizuális effektek török művésze, Aydin Büyüktas. A török fotográfus szürreális alkotásaiban mintha összefolyna idő és tér.
Aydin Büyüktas egészen különleges módszerrel szó szerint meggörbíti az időt és a teret, Flatlands (Síkföld) nevet viselő sorozatában a digitálisan manipulált képek mintha az Eredet című filmre emlékeztetnének.
„Ezek a munkáim az emberek hétköznapi életét ábrázolják valamilyen földöntúli élményként. Azt szeretném, ha az emberek megtapasztalhatnának egy multidimenzós élményt” – vallotta a CNN-nek.
Az ankarai születésű, de 2002 óta Isztambulban élő fotós elsősorban a török metropoliszból táplálkozik, képein a Galata híd ugyanúgy szerepel, mint a nagy bazár.
A trükk az, hogy míg az átlagos drónfotók csupán felülről mutatnak egy adott helyet, addig Aydin Büyüktas alkotásai több perspektívát ötvöznek. A trükk az, hogy ugyanazt a helyet több szögből fotózza le, majd ebből alkotja meg egészen sajátos képeit.
A Buszmegálló című képen például mintha Isztambul egyik fontos közlekedési csomópontja kanyarodna az ég felé, a néző érzékeivel játszva.
„Leginkább olyan helyeket próbálok kiválasztani, melyek természetes és természetellenes mintákat és perspektívákat nyújtanak, amitől szürreális érzésünk támad” – magyarázta a fotós.
Akinek a science-fiction műfaj ugrik be ezekről a képekről, nem jár messze az igazságtól. Az alkotót gyerekkorában elbűvölték Isaac Asimov és H. G. Wells könyvei, a párhuzamos univerzumok, a gravitáció kérdései, a tér és az idő.
Ennek a sorozatnak a legfőbb ihletői mégsem ők voltak, hanem Edwin Abbot, akinek szatirikus regénye, a kétdimenziós világban játszódó Síkföld (innen tehát a sorozat címválasztása is).
Aydin Büyüktas aztán a sikeren felbuzdulva ugyanezzel a technikával keresztülkasul utazta az Egyesült Államokat, elsősorban Arizonát, Kaliforniát, Új-Mexikót és Texast örökítve meg így.
(Fotó: instagram.com/aydinbuyuktas)
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.