Noha a K-Pop az elmúlt napokban egyik nagy sztárja, az énekesnő Goo Hara halála miatt került a világsajtó címoldalára, a zenei stílusirányzat a Kara nevű formáció volt tagjának tragikus sorsa nélkül is figyelmet érdemel.
Már csak azért is, mert a K-Pop legsikeresebb formációi, mint a BTS vagy az EXO ma már igazi világsztároknak számítanak, akik elképesztő vagyonokat szednek össze maguknak és (főleg) a mögöttük álló producereknek és cégeknek. A teljes iparág számítások szerint ugyanis mintegy 5 milliárd amerikai dollárt ér.
A BTS ott van a slágerlisták tetején, telt házak előtt koncertezik és mindenféle rekordokat döntöget. Mást ne mondjunk, tavaly az ő két lemezük fogyott a legjobban a világon. Összességében mindkét albumból mintegy 5 milliót adtak el.
A fiúzenekart a producer, Bang Si-hyuk álmodta meg és hozta létre saját cége, a Big Hit égisze alatt. Fogalmazzunk úgy, hogy eléggé bejött neki, vagyonát jelenleg 770 millió dollárra becsülik.
A Big Hit csak tavaly 187 millió dolláros bevételt könyvelhetett el, ami önmagában sem kevés, de még többet árul el a siker döbbenetes felfutásáról, ha azt is eláruljuk, hogy 2016-ban még „csak” 30 millió dollár volt ez az összeg.
Ahogy az már lenni szokott, a nagyvállalatok is ráugrottak a K-Pop világméretű népszerűségére, olyan cégek, mint a Hyundai (ami érthető), a Coca-Cola és a Puma is gyorsan leszerződtek a BTS-sel mindenféle globális kampányra (szóval nem csak Dél-Koreán vagy Ázsián belül), a Barbie-t is gyártó Mattel pedig BTS-babákat dobott piacra.
A BTS első dala egyébként 2013-ban jelent meg és rögtön meg is döntötte a debütáló dalok YouTube-rekordját. A banda Idol című klipjét 24 óra alatt 45 millió alkalommal nézték meg.
Aztán érkeztek a szakmai elismerések is, a Love Yourself: Tear című albumot idén Grammy-díjra jelölték, és ők lettek az első K-Pop együttes, amely nyerni tudott a Billboard Music Awardon.
(Fotó: Wikimedia/AJEONG_JM)
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.