A Business Insider jelenlegi és korábbi takarítókkal beszélt, hogy megtudja, mit mondanának a vendégeknek, hogyan lehetne könnyebbé tenni az életüket. Avagy apróságok és kedves gesztusok, amelyekkel sokat lehet segíteni a szállodai takarítóknak.
Ha kijelentkezünk, kapcsoljunk ki mindent a szobában
Egy takarító azt kérte, hogy ne hagyjuk bekapcsolva a tévét. Ha ugyanis így marad, az megzavarja a személyzetet, és elbizonytalanodnak, hogy a szobában van-e még a vendég, vagy már távozott, kijelentkezett.
Ilyenkor a központi recepciót kell felhívniuk a takarítóknak is, hogy információhoz jussanak. Azt is kérte, hogy ne a vendég ne hagyja kint a „Kérem, ne zavarjanak” táblát a kilincsen, ha már elhagyta a szobát.
Ne fessünk hajat a szállodai mosdókagylóba
Egy órába is beletelik, amíg a takarító eltüntetni a festéknyomokat – írta egyikük.
Ha kedvesek akarunk lenni, hagyjunk egy kis finomságot
„Keményen dolgozunk, és nincs jobb, mintha találunk egy jégkrémet vagy egy hideg üdítőt. Ha kedves akarsz lenni a szobalányokkal, hagyj a hűtőben egyet” – mondta el kívánságát egy korábbi szállodai dolgozó.
Gyűjtsük halomba a használt ágyneműt
Nem elvárt, de nagy segítséget jelent, ha a vendég lehúzza az ágyneműt és lepedőt, mielőtt elhagyja a szobát. Elég, ha egy kupacba halmozza a padlón a használt törölközőkkel együtt – kért kedves gesztust egy Holiday Inn-alkalmazott.
Viszont ne ágyazzunk be
Nem kell kijelentkezésről rendben hagyni az ágyat. Ha ugyanis azt látja a takarító, hogy az rendezett és be van ágyazva, arra következtet, hogy nem is aludtak benne és nem cserélik le az ágyneműt.
Bátran kérjünk plusz szemeteszsákot
Sok vendég telepakolja a kukát, és ha már nem fér bele több, a szemét egyszerűen a földre kerül. Egy takarító szerint nyugodtan kérjünk több zsákot, hogy legyen mibe pakolni. Azt is hozzátette, hogy nem szeret a személyzet a szoba padlóján hagyott koszos ruhákon átgázolni.
Tartsuk egy helyen a szemetet
Nagy segítség, ha a szemetet összegyűjti a vendég egy helyre, és nem a szoba különböző sarkaiból kell azokat összeszedni. Ezzel sok időt spórolnak a szobalányok – mondta egyikük, aki egy Quality Innben dolgozik.
Ne hagyjuk szanaszét az orvosi eszközöket
Gyakran találni használt injekciós tűket a szemétben, és volt olyan takarító, aki úgy szenvedett sérülést, hogy belenyúlva megszúrta a kupak nélküli tű. Gyógyszert kellett szednie és fél évig tartott, amíg rendbe jött.
Használjuk a „Ne zavarj” táblát
Akkor, ha valóban azt szeretnénk, hogy ne zavarjanak, tegyük ki a táblát. Egy takarító arra panaszkodott, hogy rákiabált a vendég, mert rossz pillanatban nyitott be – de a tábla nem volt a kilincsen.
Vegyük emberszámba a szobalányokat
„Tudom, hogy szobalányok vagyunk, néhányan nem is beszélnek jól angolul. Tudom, hogy furcsa, amikor bemegyünk a szobába, hogy kitakarítsunk, ha ott a vendég, ez számunkra is furcsa. Ez a munkánk, amit el kell végeznünk, és gondját viseljük a vendégnek és a szobának is” - nyilatkozta egy Hampton Inn-dolgozó.