Sikeres évet zárt a Louvre: 10,2 millió látogató kereste fel a múzeumot 2018-ban. Ez azt jelenti, hogy először tavaly lépte át a 10 millió főt a párizsi múzeum látogatóinak száma.
Ez főleg az egy évvel korábbihoz képest nagy eredmény, hiszen 2017-ben 8,1 millióan váltottak jegyet az intézménybe. A tízmilliós határhoz legközelebb 2012-ben járt a Louvre, akkor 9,7 millió látogatója volt.
A kiugró adatokhoz a Mona Lisa mellett hozzájárult Beyoncé és Jay-Z is. A sztárpár ugyanis itt forgatta Apes**t című videóklipjét, ami óriási sikert aratott, több mint 150 millióan nézték meg a YouTube-on.
Annyi ember kereste fel ennek hatására a múzeumot, hogy a Louvre olyan túrákat is szervezett idegenvezetőkkel, amelyeken a klipben látható összes műalkotást végigjárták. A vendégek több mint fele 30 év alatti volt.
„2018 kiemelkedő év volt a Louvre nemzetközi megítélése szempontjából. A Beyoncé-videó, ahogy a Louvre múzeum megnyitása Abu-Dzabiban, biztosította, hogy a Louvre-ről beszéltek az emberek világszerte. Ennek egyik következménye a látogatószám jelentős emelkedése” - mondta Jean-Luc Martinez elnök-vezérigazgató.