Már több mint 15 éve, hogy a Concorde utoljára repült. Mivel a technológia minden más szempontból hatalmasat fejlődött az azóta eltelt időben, igazán furcsa, hogy ez volt az egyedüli szuperszonikus utasszállító repülőgép a világon, és megragadtunk a szubszonikus gépeknél.
Richard Branson Boomja lehet az egyik úttörő
Bár van néhány cég, amely a következő szuperszonikus utasszállító megépítésén dolgozik. A Richard Branson által támogatott Boom Technology nevű startup olyan gépet tervez, amely drasztikusan csökkentené az utazási időt, a London és New York közötti távot például nagyjából fele idő alatt lehetne megtenni.
Aztán ott van az Airbus és az Aerion Corporation partnersége, amelyből 120 millió dolláros repülő születhet, amely gyorsabb a hangsebességnél.
A NASA is elkezdett kifejleszteni egy szuperszonikus gépet, amely csendesebb lesz a jelenleg elterjedt repülőgépeknél, miközben a Mach 1 sebességnél gyorsabban haladhat. Az amerikai űrügynökség már el is kezdte az X-59 Quiet Supersonic Transport (QueSST) tesztelését.
Az X-59 az első szuperszonikus sugárhajtású kereskedelmi repülőgép lehet a Concorde után, így nem véletlen, hogy a repülés szerelmesei a Concorde fiaként emlegetik.
Az első repüléseket 2021-re tervezik az új géppel, amely a tervek szerint nagyjából három alatt tenné meg a London és New York közötti távolságot.
A NASA először egy átalakított F/A-18 Hornet vadászgéppel teszteli, hogy valóban mennyire halkak a motorok. A texasi próba után 500 ember mondhatja el, hogy mit tapasztalt, pontosabban hallott, mennyire zajmentes a közlekedés. Korábban ugyanis a Concorde zavaró hanghullámokat bocsátott ki, ami sok gondot okozott.
A NASA A Lockheed Martinnal dolgozik együtt a projekten. Az X-59 végsebessége 1512 kilométer/óra lehet.