Kívül tágasabb

A fogyás 10 stratégiája

2018.09.15. 06:30, Kívül tágasabb , 26 komment

Azt nagyjából mindenki tudja, hogy a súlycsökkenéshez kevesebbet kell enni és többet mozogni. Persze ez nem ilyen egyszerű, mert a mai környezet és az ember biológiájának kombinációja nagyon meg tudja nehezíteni a fogyókúrázást.

fogyokura_foto_pixabay_com_publicdomainpictures.jpg

Miközben rengeteg platformon olvashatunk jó tanácsokat, nem mindig a mindennapi halandó számára elérhető módszerekről szólnak. Tíz olyan stratégiát mutatunk be, amelyek mögött tudományos megalapozottság is van és talán tényleg segítenek a fogyásban. 

Lesznek köztük olyanok, melyek köztudottnak vagy túl egyszerűnek tűnnek, de valamiért mégis csak rengeteg túlsúlyos ember van… 

Fontos, honnan tájékozódsz 

Olyan forrásokból szerezz információt, amelyek megbízhatóak. Például a közérdekű oldalak vagy orvosok és nővérek által javasolt információforrások. 

Legyenek céljaid 

Állíts fel magadnak célokat, mennyit eszel minden egyes nap, vagy héten. Megadhatod kalóriában, adagokban vagy tápanyag-tartalomban is. 

Amiket kövess rendszeresen 

Határozd meg, mennyit akarsz fogyni. Legyen egy olyan végső súly, amiért érdemes megdolgoznod, vagy kiló mínusz, amit hetente le akarsz fogyni. Írd is le ezeket valahová. 

Tervezz előre! 

Tervezd meg az étkezéseidet előre, ez segít egészséges döntéseket hozni. 

Ne legyen otthon kísértés 

Ne tarts otthon olyan ételeket, amelyek nem férnek bele a diétádba. 

Legyen stratégiád a fellobbanó kívánósság kezelésére 

Nem tudod mindig elkerülni, hogy egészségtelen ételek is elérhető közelségedbe kerüljenek, ezért kell a vágyakozást valahogy kezelned. Van, akinek a rágógumi jön be, van, aki keményen ellenáll a vágynak, van, aki másra koncentrál, tudomásul veszi a vágyat, de nem elégíti ki. 

Cserélj ételt 

Cserélj le egy-két megszokott ételt egészségesebb vagy alacsonyabb kalóriatartalmú másikra. Ugyanabból az ételből válaszd az alacsonyabb zsírtartalmú, vagy alacsonyabb cukortartalmú változatot. 

Az ital is lehet kalória 

Kövesd nyomon, mit fogyasztasz. Méricskélheted a kalóriákat, az adagokat vagy a tápértéket. Ne hagyd ki az italokat sem! 

Rendszeresen mérd magad 

Segít az előrehaladásod mérésében, de segít önmagadat is megismerni. Ha nőtt a súlyod, vagy nem fogytál annyit, amennyit becéloztál, ne keseredj el. Tanulj belőle, ha többet tudsz magadról, akkor megtudhatod, nálad milyen módszer vezet inkább célra. 

Találd meg a módját annak, hogy motivált maradj 

Egyáltalán nem könnyű követni a felsoroltakat, de fontos, hogy folytasd következetesen. Jól jöhet egy társ, akivel együtt akartok fogyni, vagy az, hogy mesélsz valakinek a fogyókúrás terveidről. 

De jutalmazhatod is magad, csak ne élelmiszerrel. :) És írd le magadnak, milyen okokból akarsz lefogyni!

(Fotó: pixabay.com/PublicDomainPictures)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es