Még aki szeret is bevásárolni, az is alighanem rémesen elpocsékolt időnek tartja a pénztárnál sorban állással töltött (néha nagyon) hosszú perceket. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államokban hatalmas a verseny ennek kiküszöbölésére, és nem kizárt, hogy ennek a versenynek váratlan győztese lesz.
A Kroger név Magyarországon talán kevéssé ismert, mint mondjuk a Walmart, pláne nem annyira, mint az Amazon, pedig nem kis vállalatról van szó.
Olyannyira nem, hogy bevételei alapján a legnagyobb amerikai szupermarket-láncról van szó (a 2016-os pénzügyi évben 115,3 milliárd dollárral), és egyébként is a második legnagyobb a Walmart mögött az Egyesült Államokban, 34 államban közel 3000 szupermarketet üzemeltetve.
Szóval nem kispályás játékosról van szó. Nos, ez a Kroger jelentette most be, hogy az idei évtől 400 üzletében új szolgáltatást vezet be, melynek köszönhetően a vásárlók anélkül fogják beszkennelni és kifizetni az árucikkeket, hogy várniuk kellene egy kassza előtti sorban, vagy egy önkiszolgáló pontnál.
Így fog működni a rendszer: a vásárló letöltheti a lánc applikációját vagy használhatja a bolt által biztosított szkennert, amikor a megvásárolni kívánt áruk vonalkódjait beszkenneli.
A rendszer számon tartja a listát, megadja az elérhető kuponokat, figyelmeztet, ha éppen elmegyünk a megvásárolni kívánt egyik árucikk mellett.
Mikor befejeztük a vásárlást, egyelőre még oda kell mennie egy önkiszolgáló ponthoz, de a lánc hamarosan azt is elérhetővé teszi, hogy ezt a lépést kihagyva, bárki fizethessen majd az applikáción keresztül. Így a vásárlás egyetlen pontján sem kell majd sorban állni.
Az Amazon hasonló próbálkozása még a tervezés, a Walmarté pedig a tesztelés fázisában van, így a Kroger az első, aki ezt a technológiát a boltjaiban tömegesen alkalmazni fogja.
(Fotó: Kroger)