Kívül tágasabb

Többet utazunk a közösségi oldalak miatt

2017.03.28. 06:30, Kívül tágasabb , 1 komment

Manapság az Instagram és a többi közösségi oldal is tele van utazási bloggerekkel (vagy olyanokkal, akik azok szeretnének lenni), no és olyanokkal is, akik egyszerűen csak szívesen osztják meg az útjaik során készült fotókat. A kérdés az, milyen hatással van ez ránk.

repulo_ferfi_foto_pixabay_com_ryanmcguire.jpg

Az Y generáció tagjai számára a közösségi oldalak meghatározóbbak, mint szinte bármi más, és míg az idősebbekre is komoly hatással vannak az ott megjelenő fényképek, ők kifejezetten ezek alapján döntik el, mikor és hova utazzanak. 

Olyannyira, hogy egy körükben végzett kutatás szerint a közösségi oldalak sokkal inkább befolyásolják ezen döntéseiket, mint mondjuk az utazási irodák, vagy az útikönyvek. 

Az Y generáció tagjai már a közösségi oldalakról gyűjtik a légitársaságokkal, hotelekkel, rendezvényekkel, de még az időjárással kapcsolatos információkat is, emellett pedig hitelesebb információként fogadják el az ismerőseik, mi több, a hozzájuk hasonló ismeretlenek véleményét, mint a szakemberekét. 

Csak egy példát hozva: amikor arról kell döntenie, hol szálljon meg, egy Y generációs sokkal nagyobb eséllyel bízik meg mondjuk egy neves utazási applikáció vagy oldal értékelésében, mint egy neves irodáéban. 

Még mindig a szóbeli ajánlás a nyerő, de...

A Blitz Ügynökség által készített felmérés szerint noha még mindig az ismerősök szóbeli ajánlása nyom a legnagyobb súllyal a latba egy-egy döntés meghozatalakor (16 százalék), a közösségi oldalak villámgyorsan zárkóznak fel. 

Az Y generáció tagjainak 15 százalékát nagyon erősen befolyásolják a Facebook-posztok, míg 13 százalék az Instagramot nevezte meg fontos forrásként. 

Mindezt a turisztikai ipar szereplői sem hagyhatják figyelmen kívül, markáns közösségi médiás jelenlég nélkül egyre nehezebb dolguk lesz, azaz rá kell venniük a meglévő ügyfeleiket, hogy csatlakozzanak hozzájuk ezeken a platformokon, illetve minél többet posztoljanak a pozitív élményeikről. 

Ami a közösségi oldalak pszichológiáját illeti, egyértelműen arról van szó, hogy az emberek nem akarnak le- és kimaradni. Tehát ha valaki posztol egyet egy neves zenei fesztiválról, vagy egy nagyvárosról, és hozzáteszi, alig várja, hogy idén visszamehessen, akkor ismerősei között jó eséllyel lesznek olyanok, akik úgy fogják érezni, lemaradtak valami fontosról, és hogy ez ne történjen meg még egyszer, már el is kezdik tervezni az idei részvételt, utazást. 

Az Y generáció el sem tudja képzelni, hogy létezett internet előtti világ, azt abszolút anyanyelvi szinten használják, és (majdnem) mindent azon intéznek, amit az utazási irodáknak is érdemes kihasználni. 

Élet-halál harc

Ez pedig kemény munka, hiszen azok maradnak talpon, akik képesek lesznek a közösségi médiában saját termékeik és szolgáltatásaik elsődleges információforrásává válni, akiket nem csak az ajánlatok, hanem a megfelelő, színvonalas tartalom miatt látogatnak. 

Arról nem beszélve, hogy ha egyszer ígérnek valamit, annak meg is kell felelni, a megjelenésnek mobilbarátnak, a felhasználói élményt középpontba állítónak kell lenni. 

Az Y generáció tagjai tehát nem csak többet utaznak, hanem a közösségi oldalak alapján döntik el, hová és mikor látogatnak el, azaz azok az irodák lesznek sikeresek, melyek képesek kielégíteni ezeket az igényeket, márpedig ehhez sok esetben újra kell gondolniuk a közösségi médiát érintő stratégiájukat. 

Már régen nem arról van szó, hogyan érjenek el egy fontos fogyasztói réteget, sokkal inkább arról, hogy egyáltalán ezen a módon érhetik el. 

Ami nagy különbség.

(Fotó: pixabay.com/RyanMcGuire)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása