Világszerte egyre több kemény bőröndöt adnak el, olyannyira, hogy az ilyen utazótáskák piaci részesedése megduplázódott 2010 óta. A jelenség persze nem véletlen, és a szakértők szerint sokkal többről árulkodik, mint elsőre gondolnánk.
A legújabb bőröndök már lassan okosabbak, mint akik pakolnak bele (…), ki lehet őket nyitni a távolból mobilapplikáció segítségével, beépített követővel rendelkeznek, mi több, egyes darabok le is mérik magukat, hogy ne kelljen szenvednünk a fürdőszobai mérleggel utazás előtt.
Ez csak a változások egyik szelete, legalább ilyen érdekes, hogy 2010 és 2015 között a kemény bőröndök piaci részesedése a kétszeresére nőtt a Travel Goods Association felmérése szerint.
Az okok persze sokfélék, ám a szakemberek azt mondják, az udvariasság hanyatlásáról is szól a jelenség. Arról van ugyanis szó, hogy a fapados légitársaságok térnyerésével párhuzamosan egyre többen utaznak csak kézipoggyásszal, amibe megpróbálunk mindent belezsúfolni. És ez nem minden.
„A kemény bőröndöt sokan arra használják, hogy kijelöljék vele a saját területüket, és minél többet kihozzanak az ülések feletti tárolókban elfoglalt helyből” – mondta April Masini etikett szakember.
A jelek szerint tehát a barátságos, kulturált viselkedés kezd kiveszni a levegőben, és ezt támasztják alá az International Air Transport Association adatai is, melyek szerint egyre több a nem ritkán tettlegességig fajuló vita a repülőgépeken.
Mi a vita leggyakoribb oka? Hát persze, hogy a kézipoggyászok elhelyezése… A kemény bőröndök tulajdonosai erősebbnek, hatalmasabbnak érzik magukat a texasi Protokoll Iskola alapítója, Diane Gottsman szerint.