Kívül tágasabb

Öt jófejség egy luxusszállodában

2016.07.05. 04:50, Kívül tágasabb , 22 komment

A minap írtunk arról, mik azok a dolgok, amiket egy luxusszálloda alkalmazottai nem néznek jó szemmel a vendégektől. Most fordítsuk meg a dolgot, lássuk azt az öt dolgot, amit viszont jó néven vesznek! Minisorozatunk második része.

szobaasszony.jpg

Ezúttal is annak a Brittany Kriegsteinnek a tapasztalataira támaszkodunk majd, aki már az előző részben is összegezte élményeit a Business Insider oldalán. Mint írja, ugyan sztárok is megfordulnak a nagy-britanniai szállodában, de minden vendéget egyenlően kezelnek, függetlenül attól, hogy kedvelik-e vagy sem. De mit tehetünk azért, hogy ne utáljanak meg?

1. Csevegjünk velük!

Noha a személyzet tagjai számára jóformán forgatókönyv-szerűen előírják, mit és hogyan kell tenni, amikor belépnek egy szobába, azért ők nagyon nem bánják, ha a vendégek kicsit elbeszélgetnek velük, legyen az az időjárás, a nap addigi érdekesebb eseményei, esetleg visszajelzés a szolgáltatásról.

2. Miben javulhatnak?

Nyilván akadnak mindenbe belekötő vendégek, őket azért olyan nagyon senki sem szereti, azonban az sem jó, ha valaki nem szól akkor sem, ha valami jogosan nem tetszik neki, esetleg lenne ötlete arra nézvést, hogy min érdemes változtatni. A leghatékonyabb módszer a személyes közlés persze, de hagyhatunk feljegyzést is a szobában, vagy a recepción – nem feltétlenül veszik zokon, különösen, ha az jogos.

3. Köszönjünk a folyosón!

Elsőre ez persze természetesnek hangzik, mégis sokan hajlamosak levegőnek nézni a szálloda személyzetét. Pedig uniformis nélkül ők is csak ugyanolyan emberek, mint a vendégek, olyannyira, hogy elég sokan közülük alkalmanként meg is szállnak a hotelben (komoly kedvezményeket kapnak ugyanis). Szóval tiszteljük meg őket és a munkájukat azzal, hogy legalább köszönünk nekik!

4. A lehető leghamarabb adjuk le a szobaszervízes rendelést

Amit nagyon utálnak a szállodákban, az az utolsó (utáni…) pillanatban érkező rendelés. Különösen, hogy a szakácsok műszakokban dolgoznak, így nagyon nem mindegy, mennyire tudnak előre tervezni, arról nem is beszélve, hogy kissé nehézkes összerakni a reggelit, amikor az azt készítő szakács már hazament.

Akadt olyan vendég – meséli Brittany -, aki 12 óra után 5 perccel adta le a reggeli-rendelést, miközben azt elvileg délig veszik fel. Ötcsillagos szálloda lévén persze mindent megtettek, hogy teljesítsék a kívánságát, de ehhez elő kellett keríteni egy szakácsot, elképesztő plusz stressznek kitéve az egész műszakot.

5. Meséljünk magunkról!

Nyilván nem a magánéletünket kell kiteregetni, de ha bejelentkezéskor eláruljuk, mi az, amit szeretünk és mi az, amit nem viselünk el, a személyzet is jobban tud alkalmazkodni hozzánk. Például ha azt mondjuk, hogy nagyon tetszenek a virágok a szálloda kertjében, jó eséllyel kapunk egy csokrot belőlük a szobánkba. Vagy ha a gyerekek nem szeretik mondjuk a palacsintát, akkor más típusú reggelit ajánlanak majd. Szóval kis dolgokról van csak szó, de ezek nagyon megkönnyítik a személyzet életét, és (ami azért még fontosabb) kellemesebbé tehetik az ott tartózkodásunkat.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: turizmus szálloda

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es