Aki egy kicsit is ismeri a londoni tömegközlekedést, az azzal is tisztában van, hogy a földalatti esetében tanácsos rendszeres késésekkel számolni. A működtető London Underground most egészen pazar magyarázatot adott a késések egy részére.
Nem kerülgetjük a forró kását: a brit főváros metrója a működtető magyarázata szerint egyszerűen a napsütés miatt késik gyakran. Ami csak elsőre hangzik úgy, mintha a Monty Python egyik szkeccséből vették volna, a részletesebb magyarázat inkább elgondolkodtató.
A helyzet ugyanis úgy áll, hogy a londoni földalatti jelentős szakaszai futnak a föld felett, márpedig a felszíni megállókról a szerelvény csak úgy hajthat ki, ha előtte a sofőr meggyőződik arról, hogy a peronon nem tartózkodik veszélyes helyen senki.
Ehhez a CCTV-rendszert használják, a kamerákat azonban meglepően gyakran „vakítja el” a napsütés, így a vezetők nem nagyon látják, elindulhatnak-e. „Sok minden van, amire befolyással tudunk lenni, de a napsütés nem tartozik ezek közé” - nyilatkozta a London Underground szóvivője.
„Amikor a nap egyes állomásokon bizonyos szögben süt, és ezzel akadályozza a zártláncú kamerarendszer működését, akkor ahhoz, hogy a szerelvény elindulhasson, szükség van a peronszemélyzet segítségére is, ők adhatnak engedélyt az indulásra” - magyarázta a szóvivő.
Legutóbb a Piccadilly Line egyik állomásán okozott hosszabb fennakadást a napsütés, amit a vonal menedzsere azzal magyarázott, hogy számukra az utasok biztonsága a legfontosabb. Tony Matthews szerint amennyiben a CCTV-rendszer nem működik megfelelően, a szerelvény vezetői addig nem indulhatnak el, amíg a peronszemélyzet segítségével meg nem győződnek arról, hogy az biztonságos.
A napi 4 millió embert szállító londoni „földalatti” egyébként olyannyira nem csak a föld alatt megy, hogy több mint a fele „földfeletti”.
(Fotó: Getty)