A fejlődés, megújulás gyakran jár együtt a régi lerombolásával – ezt a folyamatot igyekszik megörökíteni Sanghaj esetében Graham Fink. A brit művész lassan öt éve fotózza a kínai metropolisz bontásra ítélet helyszíneit és talán nem túlzás azt állítani, hogy eközben egy eddig a nagyközönség számára ismeretlen képet sikerült felfestenie.
Graham Fink nem csak fotós, de filmes, és festő is (mást ne mondjunk, nem kevesebb mint 4 BAFTA-díj nyertese), aki fél évtizeddel ezelőtt vágott bele egy hatalmas projektbe, melynek keretében az átalakuló Sanghajt fényképezi.
A fotók nagyszerűen tükrözik a változások, az urbanizáció mértékét, azt, ahogyan Kína rohamos gyorsasággal átalakul, miközben a modernizáció során talán el is veszít valamit régi önmagából.
A lerombolt épületek helyén felhőkarcolók, modern iroda- és lakóházak épülnek, ám eközben teljes negyedek válnak (legalábbis egy időre) a földdel egyenlővé.
Ami a fotókat illeti, azok sokszor festményszerűek, témaválasztásukban pedig leginkább az átalakulás emberi viszonyait emelik ki, néha az az ember érzése, mintha kifejezetten történetet mesélnének el, kicsit balladisztikus megközelítésben.
(Fotók: grahamfink.com)