Újabb kifejezéssel kénytelen megismerkedni az, aki szeretne menőnek tűnni. A yuppie-k után a hipstereknek is leáldozott, itt vannak helyettük a yuccie-k. Egy biztos: a hülyenév-versenyben elég jó eséllyel indulnak.
(fotó: flickr.com / markus spiske)
A yuppie-k után lassan lecsöng a hipstereknek is, az új menőség a yuccie, ami nem más, mint a Young Urban Creative kifejezésből létrehozott rövidítés. A „fiatal, urbánus, kreatív” réteg elsőre nem hangzik rosszul, de ha a jelenség mögé nézünk, nem biztos, hogy tetszeni fog.
A yuccie-k a Mashable szerzője, David Infante szerint lényegében a pénzéhes yuppie-k és a minden ambíciótól mentes, individualista hipsterek kereszteződéséből jöttek létre.
A yuccie jellemzően olyan munkát keres, amely egyrészt (lehetőleg nagyon) jól fizet, másrészt kielégíti a kreatív vágyait. Azaz olyan munkáról beszélünk, amely megmozgatja az agyat, az érzékeket, és az érzelmeket, ugyanakkor ki lehet belőle fizetni a számlákat, és még marad is a hétvégi partikra.
A partik ugyanis integráns részét adják az alakulóban lévő yuccie kultúrának, miként az is, hogy az ott készült képeket azonnal tolják fel az Instagramra, ami ennek a rétegnek az elsődleges közösségi fóruma.
A yuccie-nak nincs tetkója, van viszont fogorvosa, kellemes bankszámlája, önmagát pedig egyszerre határozza meg kedvenc termékeinek ára és a minőség, amivel villogni lehet.