Ismerik Zoe Sugg nevét? Esetleg Zoellaként ismerősebb? Ha a válasz nem, akkor itt az ideje, hogy megismerjék, hiszen a 24 éves angol nő egészen elképesztő dolgot művelt: az első héten többet adott el könyvéből, mint anno JK Rowling vagy Dan Brown.
A Girl Online (minden erőnkkel próbáltunk harcolni az Onlány fordítás ellen, de csúnyán elbuktunk…) című könyvből az első héten elfogyott 78 109 darab, ami több, mint amennyivel JK Rowling vagy Dan Brown dicsekedhet és ötször annyi, amennyi a Szürke ötven árnyalatából fogyott a megjelenést követő első hét napban.
„Csodálatos érzés! Nagyon hálás vagyok minden vásárlónak. Imádom, hogy olyan sok nézőmnek tetszik a Girl Online. Az idei év nagyon izgalmas volt, ez pedig a hab a tortán” – nyilatkozta a sikerrel kapcsolatban Zoe Sugg.
A döbbenetes adatok persze nem a semmiből jöttek, hiszen Zoella az egyik meghatározó vlogger a világhálón. A nagyságrendek érzékeltetése végett: YouTube-os videóblogját havonta 12 millióan (!!) nézik meg, ami persze nem csoda, hiszen hatmillió követője van, míg a Twitteren további 2,5 millió ember lesi posztjait.
Zoe Sugg 2009 februárjában hozta létre blogját, a Zoellát, ekkor egy belsőépítész cégnél gyakornokoskodott. Az év végére ezer követője volt, innen fejlődött oda, hogy idén márciusban már 140 milliós nézettsége volt a YouTube-csatornáján.
A Girl Online-t kiadó Penguin Random House azt követően ajánlott szerződést neki, hogy Tom Weldon elnök-vezérigazgató 13 éves keresztlánya meggyőzte a nagyhatalmú cégvezért, hogy a könyv „hatalmas siker lenne”.
Nem tévedett, ráadásul Zoe Sugg igazi celebbé is vált, hiszen Bob Geldoffal és a One Directionnel közösen részt vett a Band Aid 30 felvételén, novemberben pedig szerepelt a Vogue-ban is.
(via)