Az elmúlt évek legnézettebb Oscar-gálájának alighanem legemlékezetesebb pillanata az a selfie volt, melyen a legnagyobb hollywoodi sztárok szerepelnek. A látszólag spontán buliról most kiderült, távolról sem az, aminek látszik…
Közel hárommillióan osztották meg azt a képet, melyen az Oscar-gála háziasszonya, Ellen DeGeneres mellett olyan világsztárok láthatók, mint Brad Pitt, Meryl Streep, Kevin Spacey, Jennifer Lawrence és a telefont tartó Bradley Cooper.
Apropó, telefon… Feltűnt valakinek, hogy a selfie-ről készült képen milyen telefon van Bradley Cooper kezében?
Nos, a helyzet úgy áll, hogy a Samsung körülbelül 20 millió dollárt költött reklámra az Oscar-gála idején. A The Wall Street Journal szerint a selfie is a reklámkampány része volt, így aztán messze nem volt annyira spontán a sztárok összeállása, mint azt eddig gondoltuk.
Ellen DeGeneres egyébként az egész gála során egy fehér Samsung Galaxy Note 3-mal játszadozott, ő adta a telefont Bradley Cooper kezébe is, hogy a színész elkészíthesse a fotót.
A Samsung több készüléket is adott a gálát közvetítő ABC televíziónak, amely cserébe (és persze a már említett sok millió dollárért) cserébe megígérte, hogy a Galaxy-k megjelennek majd a közvetítésben. (A product placement, azaz termékelhelyezés régóta ismert műfaj a televíziózásban és a filmekben is, ebben tehát sok újdonság nincs.)
Ellen DeGeneres már napokkal a műsor előtt úgy döntött, selfie-ket készít majd a show alatt, amit az ABC nem is ellenzett, egyetlen (érthető) kikötése az volt, hogy Samsungot kell használnia – állítja a The Wall Street Journal cikke.
Semmit nem bíztak a véletlenre, így a Samsung szakemberei még gyorstalpalót is tartottak a műsorvezetőnek, hogy a képek jól sikerüljenek. Mit mondjunk: bejött, hiszen míg a reklámokra aligha emlékszik már bárki is, a selfie önálló életre kelt, hatalmas reklámot biztosítva nem csak a gálának, a rajta szereplő színészeknek, hanem a gyártónak is.
A slusszpoén: a színfalak mögött Ellen DeGeneres egy iPhone-t használt a selfie-k elkészítéséhez…