Ha valaki pár éve azt mondja, hogy hamarosan a reklámot is reklámozni fogják, alighanem finoman szólva is körberöhögjük. Pedig kevesebb, mint egy héttel az amerikaifutball-bajnokság nagydöntője előtt ez a helyzet. Ha pedig ennyi nem lenne elég, elképesztő sztárparádé is várható.
A napokban jelent meg egy 17 másodperces előzetes, melyben Arnold Schwarzenegger Björn Borg-parókában és pingpongütővel a kezében áll egy asztalitenisz-asztal előtt. A trailer nem a volt kaliforniai kormányzó legújabb moziját van hivatva reklámozni – hanem azt a reklámot, ami teljes egészében a hétvégi Super Bowl-on lesz majd látható.
Úgy néz ki, hogy 2014-ben már nem elegendő hatalmas költséggel leforgatni egy reklámot, majd őrületes pénzekért levetíteni azt az év első felének talán legnézettebb sporteseményének valamelyik szünetében – kedvet is kell csinálni hozzá.
Tarifák az egekben
Nem csak az előzeteseket veszik át persze a nagyvállalatok és a marketingesek Hollywoodtól, hanem (miként Schwarzenegger példája mutatja) a sztárokat is. Idén az előzetes hírek szerint nem kisebb nevek jelennek majd meg a reklámokban, mint Scarlett Johansson, James Franco, Jerry Seinfeld, Tom Hiddleston és Stephen Colbert. (A Jaguar F-Type Coupe reklámjáról nemrégiben írtunk, itt olvasható a poszt.)
Ennek megfelelően a hirdetési tarifák is az egekben, 30 másodpercért nem kevesebb mint 4 millió dollárt (!!) kell fizetni. Ha hozzátesszük, hogy például Arnold Schwarzenegger 3 milliót kapott e rövid szerepért, akkor már egészen elképesztő összeg jön ki – nem is beszélve arról, hogy ez a reklámfilm csupán része egy kampánynak, melyben a megrendelő Bud Light 412 színészt (köztük olyan sztárokat, mint Don Cheadle és Mila Kunis), 58 rejtett kamerát, 5 rocksztárt és 4 hírességet vonultat fel.
A jelenség egyik árnyoldala, hogy mára a reklámok jó részét telepakolták sztárokkal, ami viszont sokszor a kreativitás kárára megy. „Meglehetősen celeb-központú kultúrában élünk, a Super Bowl pedig hatalmas esemény, tele pompával és felhajtással, így aztán a két dolog jól passzol egymáshoz" – fogalmazott a hirdetési szakma lapja, az Ad Week szakírója, Tim Nudd.
A sztárok pedig jönnek, hosszú, tömött sorokban: Scarlett Johansson a Sosa Stream nevű üdítőital gyártójának nagyköveteként, James Franco a Fordot reklámozva, Stephen Colbert a Wonderful Pistachios arcaként (a szerepet a koreai Psy-től átvéve), Tom Hiddleston Mark Strong és Sir Ben Kingsley pedig a már említett Jaguar reklám szereplőiként.
A Matrixban megismert Morpheusként tér vissza Laurence Fishburne (a Kia reklámjában), és nem maradhat ki természetesen David Beckham sem, aki az H&M-en belül indított saját márkáját népszerűsíti majd.
A szakma leginkább mégis a Chrysler reklámfilmjét várja, az autógyártó ugyanis (szembe menve a trenddel) az elmúlt évekhez hasonlóan ismét teljes titokként kezeli Super Bowl-reklámját, márpedig az elmúlt években nagyszerű darabokkal rukkoltak elő, így a várakozás indokoltnak tűnik.
Kevesebb mint egy hét és meglátjuk.
(via)