A minap írtunk arról, hogy egyre jobban terjednek azok a reklámok, melyek többé avagy kevésbé meztelen férfiakkal próbálnak meg termékeket eladni. Ennek kapcsán eszünkbe jutott, kicsit körülnézünk a reklámtörténetben, melyek okozták a legnagyobb felzúdulást, váltottak ki heves érzelmeket a közönségből.
Válogatásunk teljes mértékig szubjektív, legalább annyira eklektikus, és reményeink szerint vitaindító is lesz. Próbáltunk egy-két nagyobb kategóriát meghatározni, de nem szeretnénk túlmagyarázni a dolgot, mert ebben az esetben fokozottan igaz, hogy a képek magukért beszélnek.
Az egyik kategóriánk a családon belüli erőszak, ami érthető módon egyike a legkényesebb és legtöbb vitát kiváltó témáknak.
A Benetton tulajdonképpen egy külön kategória is lehetne, hiszen hagyományosan erős társadalmi üzenetekkel reklámozza a saját termékeit, és nem lehet azt állítani, hogy sikertelenül tenné.
A politikai hirdetések között is találtunk olyat, ami legendásan nagyot dobott egyik vagy másik párt népszerűségi indexén. Például a következő, melyet a Saatchi and Saatchi készített a brit Konzervatív Pártnak még 1979-ben, és mely utal egyfelől az akkor az országban uralkodó borzasztó gazdasági viszonyokra (munkanélküliség), másrészt ennek örvén jó nagyot üt az akkor kormányzó Munkáspárton.
A végére hagytuk annak bizonyítékát, hogy szexszel tényleg mindent el lehet (vagy meg lehet próbálni) eladni: legyen az ketchup, fényképezőgép vagy Post-it. Mi több, még egy dohányzásellenes kampányban is felhasználható.