Te elmentél volna a „Csoportos ölelés", a „Rory első csókja" vagy a „Kék aratás" vetítésére? Ugye azt sem tudjuk, melyik filmekről lehet szó, pedig ilyen munkacímeket is adtak eredetileg olyan későbbi kasszasikereknek, mint a „Bosszúállók", a „Batman – A sötét lovag" és az utolsó talán a legmegdöbbentőbb: „A Jedi visszatér".
Nem hiába töri alighanem egész csapat kreatív ember a fejét egy-egy csattanós, jó címen, ami persze így utólag teljesen kézenfekvő választásnak tűnik, de hát a kibicnek semmi sem drága.
Vegyük például az E.T. eredeti címét, ami az „Egy fiú élete" volt, pedig mennyivel találóbb betűszó az E.T. – vagyis Extra Terrestrial – földönkívüli megnevezés. Annál is inkább, hogy fura is lenne azt állítani, hogy a film Eliot életéről szól.
Az ütős „Vissza a jövőbe" eredeti címe a „Paradox" volt, ami kétségtelenül leírja a dolog lényegét, ámde mennyivel játékosabb, de egyszerre közérthetőbb a véglegessé vált filmcím.
Mielőtt a kommentekben keresztre feszítenétek, eláruljuk, hogy ezeknek a címeknek egy jelentős részét sosem gondolták komolyan a filmstúdiók emberei. Az unalmas, semmitmondó munkacímek elsősorban a konkurenciának szólnak, pontosabban a konkurencia megtévesztésének.
Hiszen ki venne komolyan egy olyan mozit, amit már eleve a Kék aratás vagy a Rory első csókja címmel forgatnak? Ráadásul így a konkurencia a tartalomra sem tud következtetni.
Mindenesetre legalább viccesnek azért vicces...