Egy rég letűnt, de még ma is izgalmas világot ragadnak meg azok a képek, melyek a New York-i Sasha Wolf galériában láthatók és a Nagy Almát mutatják be a hatvanas évek végén, a hetvenes évek elején.
„Képtelenség New York-i helyszínnel krimit írni. New York maga a krimi" – nem akárki mondta ezt, hanem Agatha Christie, és még ha lehet is vitatkozni vele, az tény, hogy a Paul McDonough fotográfus képein ábrázolt nagyvárosban egyszerre van jelen a szerelmesek ártatlansága és valami baljós feszültség.
A hatvanas évek végén és a hetvenes évek elején készült fényképek (melyeket a Sasha Wolf galériában lehet megtekinteni, ha valaki éppen arra járna...) a kritikusok szerint nagyszerűen ragadják meg a négy évtizeddel ezelőtti New York mindennapjait.
A betondzsungelt benépesítő helyiekről készült fotósorozatról a szerző 2011-ben azt nyilatkozta a Visura magazinnak, hogy a mozgalmasság és a rugalmasság vonzotta az utcai fotózás felé, hiszen így „bárhol lehet a stúdióm".
„Az élvezetet és egyben a frusztrációt is az nyújtja, hogy fogalmad sincs mibe és mikor futsz bele. Hinned kell abban, hogy az előhíváskor lesz majd valami olyan a képen, ami megérte a fáradozást" – fogalmazott Paul McDonough.
A fotós egyébként 1967-ben, 27 évesen költözött Bostonból New Yorkba, ahol azóta is él. Azóta jórészt szabadúszó fényképészként és több egyetem oktatójaként keresi a kenyerét.
Nem akárkiről van természetesen szó, munkái olyan helyeken láthatók, mint a Modern Művészetek Múzeuma, a New York-i Közkönyvtár, a DeCordova Múzeum és még sorolhatnánk.