Kívül tágasabb

Titkos menük a gyorséttermekben

2013.03.11. 06:46, Kívül tágasabb , 7 komment

Nem könnyű újat kitalálni a gyorséttermek piacán, a jelek szerint Amerikában most mégis sikerült. A kulcsszó a titokzatosság, ami a jelek szerint működik. A tét: ki ismeri az étlapon nem szereplő menü titkát?

burger evés.jpg

Újfajta módszerrel próbálják egységeikbe csalogatni reménybeli vevőiket az amerikai gyorsétterem-láncok. A módszer már a legnagyobbak között is futótűzként terjed, ami azt jelzi: valamit sikerült nagyon eltalálni.

Az In-N-Out Burger, a Taco Bell, vagy legutóbb a Panera Bread (hogy csak egy párat említsünk, kifejezetten olyanokat, amelyek Magyarországon nincsenek jelen) ugyanis azt találta ki, hogy titkos, az étlapon nem szereplő menüket kezd árulni.

A Panera például különösebb csinnadratta nélkül kezdett a Power Bowls egész napos árusításába (benne csirkével, spenóttal, humusszal), miközben az nem is szerepel az étlapon. A titok nyitja a közösségi média, ugyanis ezeket a menüket csak és kizárólag ott reklámozzák.

„A titkos menük lehetővé teszik, hogy az étlap módosításának minden infrastrukturális és pénzügyi nyűge nélkül elérjünk egy adott célközönséget" - fogalmazott Ron Shaich, a Panera alapítója. Ebben az esetben a célközönség a vásárolók azon rétege, amely nem fogyaszthat kenyeret. Arról nem is beszélve, hogy az üzletember szerint „a titokzatosság cool".

A dolognak azonban lehet hátulütője is, figyelmeztet a szakma egyik PR-guruja, Derek Farley: „Előfordulhat, hogy sikerül pezsgést kelteni a márka körül, de ami engem illet, én inkább olyasmit árulnék, ami sokakat vonz, mint ami keveseket ér el".

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es