Nem könnyű újat kitalálni a gyorséttermek piacán, a jelek szerint Amerikában most mégis sikerült. A kulcsszó a titokzatosság, ami a jelek szerint működik. A tét: ki ismeri az étlapon nem szereplő menü titkát?
Újfajta módszerrel próbálják egységeikbe csalogatni reménybeli vevőiket az amerikai gyorsétterem-láncok. A módszer már a legnagyobbak között is futótűzként terjed, ami azt jelzi: valamit sikerült nagyon eltalálni.
Az In-N-Out Burger, a Taco Bell, vagy legutóbb a Panera Bread (hogy csak egy párat említsünk, kifejezetten olyanokat, amelyek Magyarországon nincsenek jelen) ugyanis azt találta ki, hogy titkos, az étlapon nem szereplő menüket kezd árulni.
A Panera például különösebb csinnadratta nélkül kezdett a Power Bowls egész napos árusításába (benne csirkével, spenóttal, humusszal), miközben az nem is szerepel az étlapon. A titok nyitja a közösségi média, ugyanis ezeket a menüket csak és kizárólag ott reklámozzák.
„A titkos menük lehetővé teszik, hogy az étlap módosításának minden infrastrukturális és pénzügyi nyűge nélkül elérjünk egy adott célközönséget" - fogalmazott Ron Shaich, a Panera alapítója. Ebben az esetben a célközönség a vásárolók azon rétege, amely nem fogyaszthat kenyeret. Arról nem is beszélve, hogy az üzletember szerint „a titokzatosság cool".
A dolognak azonban lehet hátulütője is, figyelmeztet a szakma egyik PR-guruja, Derek Farley: „Előfordulhat, hogy sikerül pezsgést kelteni a márka körül, de ami engem illet, én inkább olyasmit árulnék, ami sokakat vonz, mint ami keveseket ér el".