Kívül tágasabb

Kiborult a kormány a szexi naptáron

2013.02.14. 06:57, Kívül tágasabb , 6 komment

Nem nagyon tolerálta a thai kormány az egyik fapados légitársaság naptárát, melyen 12 sárga bikinibe öltözött hölgy reklámozta a szolgáltatást. (Mármint a légitársaságét.) A kulturális tárca szerint ideje lenne nem marketingeszközként kezelni a női testet.

cím_72.jpg

A Nok Air nevű thaiföldi fapados társaság marketingesei gondoltak egyet (pontosabban: valószínűleg nem jutott jobb az eszükbe) és arra a megállapításra jutottak, hogy mi mással is reklámozhatnák jobban szolgáltatásaikat, mint egy tucat bikinis hölggyel.

A modelleket a Maxim magazin helyi kiadásától kérték kölcsön, mindegyiket a légitársaság színébe, azaz sárgába öltöztették és csináltak egy – nyugati szemmel nézve még csak nem is izgalmas, botrányosnak pedig pláne nem nevezhető – fotósorozatot.

A kultuszminisztérium azonban elég rosszul vette az akadályt és erőteljes rosszallását fejezte ki az ügy kapcsán – többet nem tehetett, mert a társaság semmilyen törvényt nem sértett.

„A cégből hiányzik a társadalmi és kulturális felelősségtudat és nem törődnek lépésük hatásaival sem, különös tekintettel a női büszkeségre" – fogalmazott a tárca államtitkára, Prisana Pongtatpitakkul.

mindenki.jpg

A Nok Air természetesen teljesen másképp látja a helyzetet, szerintük ugyanis a képekkel nem tettek semmi rosszat.

„A légiiparhoz valahogy mindig kapcsolódott a szexiség. Megértjük a kulturális minisztériumot, a reakciójuk sem jelent nagy meglepetést, ugyanakkor ha figyelembe vesszük, minek van nap nap után kitéve a nagyközönség, úgy véljük, nem léptünk át semmilyen határt" – nyilatkozta a társaság ügyvezetője, Patee Sarasin.

„A legtöbb utasunk imádja a naptárat és szeretne is magának egyet. Egyre nehezebb beszerezni, egyfolytában özönlenek az igények. Szerintünk ezek a képek nem csúnyák. A naptár lehetőséget nyújt a rajta szereplő lányoknak, hogy egy vezető társaság profi módon elkészített termékén szerepeljenek és ne állandóan csak a szexszimbólumot lássák bennük" – tette hozzá az ügyvezető.

Bár ez utóbbi gondolat szerintünk a képek meglehetősen sajátos értelmezését adja, azon azért el lehet vitatkozni, mennyiben használják a női testet (már Thaiföldön is) reklámra és ez hosszú távon helyes gyakorlat-e...

gép előtt egyedül.jpg

A Nok Air egyébként szokatlan marketingötleteiről vált híressé, 2011-ben például azzal okoztak botrányt, hogy közölték: csak fiatal stewardesseket alkalmaznak és a már meglévő személyzetet is fiatalokra cserélik.

„Azért döntöttünk így, mert hiszünk abban, hogy a karrierjük elején álló fiatalok lelkesebben szolgálják ki utasainkat, mert sokkal inkább a munkájukra koncentrálnak, mint az idősebbek" – indokolta finoman szólva is érdekesen a döntést Patee Sarasin, hozzátéve, hogy ezzel a légitársaságuk fiatalos imidzsét is erősíteni kívánták.

Az ügy külön érdekessége, hogy a fapados légitársaságban 49 százalékos tulajdonrésze van a Thai Airwaysnek, melyben viszont az ország pénzügyminisztériumának van többségi (51 százalékos) tulajdona. Így közvetetten a thai állam is tulajdonos a Nok Airben.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es