Hollywood és az amerikai tömegfilm igazi macsó műfaj, nőnek helye alig van a férfiak versengésében. Egy friss felmérés mindezt adatokkal is alátámasztja, hogy az igazi, nagy bevételeket generáló sikerfilmeknek a környékére sem nagyon kerülnek a nők.
Egy tanulmány szerint a 250 legnagyobb bevételt hozó hollywoodi filmnek mindössze 9 százalékát rendezte nő tavaly.
18 százalékot tett ki az arány, ha belevesszük a rendezőket, a producereket, az írókat, az operatőröket és a vágókat is. A tanulmányból az is kiderül, hogy nők inkább a dokumentum vagy az animációs filmesek között vannak. A televíziózás és a filmipar területén dolgozó nők helyzetét tanulmányozó központ már több mint 10 éve végzi kutatásait, hogy fény derüljön a trendekre.
A producerek között csak minden negyedik nő, míg az írók között arányuk 10-ről 15 százalékra nőtt 2006-óta. A női vágók 20-21%, míg az operatőrök mindössze 2-4%-ot tesznek ki.
Egyetlen nő sem jutott be a végső jelöltek közé a legjobb rendezői Oscarra az idén. A legjobb film kategóriában egyedül a már Oscar-díjas Kathryn Bigelow (a fenti képen) versenyez a férfi jelöltekkel szemben a Zero Dark Thirty-vel.
Egy másik tanulmány szerint a független filmesek között jobb esélyekkel indulnak a nők. A Sundance Film Fesztiválon az elmúlt évtizedben szerepelt 11 000 alkotó majdnem egyharmada nő. Egyes vélemények szerint, ahogy az üzlet belép, a nők úgy távolodnak el a filmtől.
A tanulmányok számaiból az is kiderült, hogy a női rendezők egyébként több nőt foglalkoztatnak a film elkészítésének kapcsán, mint férfi társaik.
Tavaly bírálat érte a Cannes-i Filmfesztivál szervezőit is, mert az Arany Pálmára jelölt 22 film mindegyikének készítője férfi volt.