Több száz kilométeres kocsisor, órákig tartó várakozás és helikopterrel menekülő üzletemberek. Így néz ki egy átlagos péntek este a brazíliai Sao Paulóban. Most megmutatjuk, hogy van rosszabb még az M1-M7-es bevezető szakaszánál is...
Legközelebb a budapesti dugóban ácsorogva, amikor azt hinné, hogy rosszabb már nem is lehet, jusson eszébe a brazil sofőrök sorsa.
Sao Paulóban a péntek estéket az autósok egyenesen rémálomként élik meg. Itt a kocsisorok összesített hossza egy igazán forgalmas napon elérheti akár a 295 kilométert is. Piros féklámpák végeláthatatlan sora villan fel és tűnik el, ahogy a sofőrök a dugóban araszolva próbálnak hazajutni.
"A forgalom szolgái"
Az egyik helyi lakos úgy fogalmazott, hogy ők mind a „forgalom szolgái", és kénytelenek a közlekedés köré szervezni az életüket. Akadt állítólag olyan is, aki élete párjára egy közlekedési dugóban talált.
Brazíliában a gazdasági növekedés miatt egyre többen engedhették meg maguknak az autót, ami alternatívát kínált a szegényes tömegközlekedésre és a középosztály státusszimbólumaként is szolgált.
Arra azonban senki nem számított, hogy a túl sok jármű miatt kialakuló dugók olyan méreteket öltenek majd, hogy komplett vállalkozások épülnek köréjük.
Helikopter vagy tömegközlekedés
Az autósok megsegítésére külön rádiócsatorna alakult, ami huszonnégy órában közlekedési híreket sugároz, és mivel riporterei gyakran maguk is a dugóban ragadnak, maguktól a sofőröktől és egy, a város fölött keringő helikoptertől gyűjtik be az információkat.
Amíg a vagyonosabbak maguk is gyakran igénybe veszik a légi járművek szolgáltatásait, ha arra kényszerülnek, a kormány inkább a tömegközlekedést próbálja népszerűsíteni a lakók körében, hogy valamennyire tehermentesítse az utakat.