Ma már elképzelhetetlen olyan reklámokkal találkozni, mint amilyeneket mai posztunkban bemutatunk, hiszen bármely női jogvédő szervezet azonnal (és teljes joggal) menne a bíróságra. Pedig nem is volt olyan régen, amikor ezek a reklámkampányok zajlottak...
Aligha gondolunk túl gyakran bele (és miért is tennénk?), hogy alig fél évszázada még mennyire mások voltak az akkor csak messziről bámult nyugaton is a társadalmi normák (már szinte látjuk a kommenteket magunk előtt, hogy Magyarországon bújtatva most is így van, de az egy másik poszt témája lenne, úgyhogy hagyjuk).
Ha végignézik az itt következő reklámokat, nyomban világossá válik, hogy például a 60-as évek Amerikájában a nemek egyenlősége (legalábbis az évtized első felében) még maximum csak a polgárjogi harcosok és a fiatalok körében volt kérdés. Nincsenek bennünk illúziók, hogy ha a reklámguruk úgy ítélték meg, hogy ilyen hirdetésekkel egy-egy termék eladható, akkor erre volt többségi társadalmi igény.
Vegyük példaként ezt a Mr. Leggs nadrágreklámot, melynek fő üzenete, hogy „Mindig jó a nő a háznál”.
„Bár tigrisasszony volt, hősünknek nem kellett lőnie rá, hogy a padlóra kényszerítse. Egyetlen pillantás Mr. Leggs márkájú nadrágjára, a nő már kész volt megadni magát. Ama nemes stílus megszelídíti a vad szívet!” - olvasható egyebek mellett a reklámban.
Nem sokkal jobb a következő Chase & Sanborn kávéreklám, mely egyenesen azt javasolja a nőknek, hogy ha meg akarják úszni az otthoni elfenekelést a nem megfelelő gondossággal kiválasztott kávé miatt, akkor válasszák a hirdetett terméket...
És íme, még pár hasonló szellemű reklám. Szerencse, hogy mindez már csak időutazás, nem igaz?