Kívül tágasabb

Johnny Depp: Le akarnak vadászni!

2011.11.13. 23:30, Kívül tágasabb , komment

Johnny Depp karrierje elején eklektikus, szokatlan és a kritikusok által felmagasztalt filmeket csinált, más kérdés, hogy pénzügyileg nehezen lehetett kirobbanó sikernek nevezni őket. Az elmúlt évtizedben eklektikus, szokatlan és (általában) a kritikusok által felmagasztalt filmeket csinált, melyek milliárdokat hoztak a mozipénztárakban. Mégis nekimentek, azzal vádolva, hogy eladta magát.

Az ember azt gondolná, hogy ha valaki jó filmekkel sok pénzt keres, az jó dolog – Johnny Depp nem feltétlenül ért ezzel egyet. Az egyik legtehetségesebb amerikai színészt ugyanis az elmúlt évtized sikerei után újabban azzal vádolják, hogy eladta magát. A vád fő érve a Karib-tenger kalózai-sorozat, a mozitörténelem egyik legsikeresebb franchise-a, amely gyakorlatilag az igazán nagy filmsztárok sorába katapultálta a színészt.

„A Kalózokat ugyanúgy csináltam, mint bármelyik másik filmet, ugyanúgy hoztam meg a döntést, mint bármely másikat. Erre most le akarnak vadászni. Abban a pillanatban, ahogy leforgattam a második részt, elkezdték: 'Ó, eladja magát'. Mi a francot akar ez jelenteni? Ha megcsináltam volna az Ed Wood II.-t, akkor is eladtam volna magam? Úgy értem, szó nincs arról, hogy franchise-színész szerettem volna lenni, ez soha nem érdekelt, egyszerűen csak ragaszkodtam egy karakterhez, akit megszerettem” - panaszkodott Johnny Depp.

A dolog pikantériája, hogy az amerikai színész az elmúlt évtizedben talán több kritikusi dicséretet kapott, mint korábban összesen, nem is beszélve a három Oscar-jelölésről (a Karib-tenger I., az Én, Pán Péter és a Sweeney Todd főszerepeiért), ráadásul anyagilag is mind sikeresek voltak (a Pán Péter 152, a Sweeney Todd 116 millió dollárt hozott).

Johnny Depp azt mondja, egyszerű oka van annak, hogy beszállt a Kalózok franchise-ba és az Alice Csodaországban című filmek elkészítésébe.

„Gyerekmozikat akarok csinálni. Elegem van a felnőtteknek szánt filmekből – a legtöbb bűzlik” - nyilatkozta még 2002-ben a brit Daily Telegraphnak. „Az a helyzet a filmekkel, hogy egy bizonyos ponton matekká válik az egész: ebből ez következik, abból meg az – mindig megköti a kezed a sablon. Mióta gyerekeim vannak és sok rajzfilmet nézek, meg azokat a nagyszerű régi Disney-ket, úgy látom, sokkal, sokkal jobbak. Sokkal nagyobb móka és több kockázatot vállalnak”.

Annak ellenére, hogy mára a klasszikus értelemben vett nagy sztár lett, sikerült valamennyire elrejtőznie a sajtó elől. Amit korábban igencsak furcsállt, az az, hogy a relatív kereskedelmi sikertelenség ellenére sem hagyták békén.

„Azok a filmek nem teljesítettek túl jól a mozikban, ennek ellenére a paparazzók ott voltak a nyomomban, ez volt a legkülönösebb az egészben. Bárhova mentem, mindig a kirakatban voltam” - mondta, elismerve, hogy nem tudta kezelni a helyzetet.

Márpedig ha egy filmsztár nem tudja kezelni a helyzetet, az általában rengeteg kábítószert és alkoholt jelent. Ma már nem él ezekkel a szerekkel, kivéve a filmekben, mint például a Rumnaplóban, amely pénzügyileg csúnyán megbukott.

Talán ez majd leállítja a kritikusokat is...

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: film johnny depp

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása