Az online ruhavásárlásnak megvannak a veszélyei: kiderül, hogy mégsem jó a méret, vagy a színárnyalat nem olyan élőben, mint hittük. Az áruházaknak vissza lehet küldeni a terméket egy bizonyos időn belül, így visszafizetik az árát.
A rendszer elég jól működik, kivéve, hogy egyre többen használják ki a kiskaput, gyakorlatilag kölcsönzőként használva a rendelést: egyszer felveszik a ruhát, és utána küldik is vissza.
Vannak olyan influenszerek is a közösségi médiában, akik megrendelik a márkák darabokat, pózolnak bennük a jó fotók kedvéért, aztán vissza is postázzák a visszatérítésért.
A jelenség évente 60 milliárd fontba kerül Nagy-Britanniában a veszteségeket, a postázási díjakat és a visszaküldött ruhák kezelését összegezve.
Ezen akarnak változtatni azáltal, hogy bevezetnék a vásárlók értékelését, és aki túl sok terméket küld vissza, feketelistára kerülhet, ami után nem vásárolhatna többet.
Az Asos nevű lánc már meg is lépte ezt: bejelentette, hogy letiltja a visszaélőket. A cégnél eddig nagylelkűen kezelték a helyzetet, ingyenes volt a szállítás is, de felismerték, hogy nem tartható a jóhiszemű rendszer kihasználása.
Aggódhatnak tehát azok, akik rendszeresen a már viselt ruhát küldik vissza és azok is, akik a normálisnál jóval nagyobb mennyiségben rendelnek, majd adják vissza ezeket.
Várhatóan mások is követik a példát, ugyanis tízből nyolc webáruház elismerte, hogy nagyon aggódik a visszaküldések mértéke miatt. Vannak olyan termékek, amelyeken látszik, hogy viseltesek, így már nem tudják őket újra eladni, ezeket újra kell hasznosítani.
(Fotó: pixabay.com/PourquoiPas)