Kívül tágasabb

Egekben a drogozó vasutasok száma

2016.09.19. 06:44, Kívül tágasabb , 5 komment

Soha ilyen sok, a vasútnál dolgozó ember nem produkált pozitív kábítószertesztet a baleseteket követő vizsgálatok során az Egyesült Államokban – derül ki egy friss jelentésből.

amtrak_vasut_foto_flickr_com_loco_steve.jpg

A legfrissebb, idei tesztek szerint a vasúti balesetek 8 százalékában derült ki, hogy az érintett vasúttársaság alkalmazottja valamilyen kábítószert (marihuánát, kokaint, ecstasyt, OxyContint, vagy morfiumot) fogyasztott.

Ez a legmagasabb arány azóta, hogy a vasutakért felelős szövetségi szervezet 1987-ben elkezdte mérni ezt a tényezőt is, és háromszor akkora, mint tíz évvel ezelőtt – írja a dokumentumot megszerző Washington Post.

Ha ez nem lenne elég, a dokumentumból az is kiderül, hogy a véletlenszerűen elvégzett teszteken megbukott vasúti dolgozók (mérnököket, a szerelvényeken szolgálatot teljesítő személyzetet és a diszpécsereket is ideértve) körében tavaly 43 százalékkal ugrott meg a pozitív esetek száma.

Míg a baleseteket követő vizsgálatokon 2014-ben senki sem bukott meg, és tavaly is csak ketten, addig idén már eddig 16 pozitív esetet jegyeztek fel. Ami azért is durva, mert tavaly 565 millió utast szállítottak az amerikai vasutak (és akkor a teherszállításról még nem beszéltünk), ráadásul a vasutasok a legszigorúbban ellenőrzött alkalmazottak közé tartoznak, hiszen felvétel előtt, munka közben találomra és minden komolyabb hiba után kötelezően tesztelik őket.

Noha eddig nem nagyon volt jele, az idei év eredményei azt mutatják, hogy az amerikaiak körében egyébként is emelkedő kábítószer-fogyasztás ebbe az iparágba is begyűrűzött.

A vészharangot már az első, még tavaszi eredmények után megkongatták, nemrégiben pedig Washingtonban gyűltek össze az amerikai vasúttársaságok vezetői, hogy zárt ajtók mögött vitassák meg, miként vegyék fel a harcot a jelenséggel, majd a találkozót a napokban megismételték a szakszervezetek részvételével.

Egyelőre senki nem tud semmit, ráadásul a drogtesztek csak arra a 120 ezer alkalmazottra vonatkoznak, akik „közlekedésbiztonsági szempontból kockázatos” munkakörben dolgoznak, míg a szerelvények felújításáért és a sínek karbantartásáért felelős 37 ezer emberre nem.

Kíváncsiak lennénk, hogy adott esetben a magyar adatok mit mutatnak…

(Fotó: flickr.com/Loco Steve)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es