Kívül tágasabb

Felesleges a hiszti az Uber ellen?

2016.06.27. 07:33, Kívül tágasabb , 1 komment

Az Uber nem csak Magyarországon csípi a taxisok szemét, a világ több országában és városában lázadoznak a hivatásos sofőrök az applikáció és hasonszőrű társai ellen. Pedig azok a fránya adatok azt mutatják, nem sok okuk van rá.

uber_taxistuntetes_foto_index_hu.jpg

Az autógyárak elképesztő pénzeket tolnak az Uberhez hasonló szolgáltatásokba (a GM félmilliárd dollárt tett a Lyftbe, a Volkswagen 300 milliót a Gettbe, a Toyota meg nem nevezett összeget az Uberbe, amivel egyébként állítólag a Fiat is tárgyal, az Apple pedig mintegy mellékesen egymilliárdot adott a kínai Didi Chuxingnak), mert úgy vélik, a jövő az autók közös használatában rejlik.

Mivel ez azzal is együtt jár majd, hogy kevesebb személyautó fogy majd, a gyárak úgy számolnak, hogy egyre inkább majd az ilyen flottákra kell támaszkodniuk, ha el akarnak adni járművet.

Ám ez csak egy mellékszál, hiszen sok milliárd befektetett dollár ide vagy oda, az Uber és társai egyelőre nagyon elhanyagolható veszélyt jelentenek a személyszállításra – még Amerikában is.

Olyannyira, hogy a PEW Research idei kutatása szerint csak az amerikaiak 15 százaléka használta életében legalább egyszer ezeket, és ezeknek is csak a 17 százaléka napi vagy heti gyakorisággal.

Az már kevésbé meglepő, hogy a fiatalok (28 százalék) és a nagyvárosban élők (21 százalék) körében népszerűek ezek az appok, de még ezeket az arányokat sem neveznénk orbitálisan nagynak.

Szakértők szerint drasztikus változás ezen a téren a vezető nélküli autó megjelenéséig nem is nagyon várható, egyszerűen azért, mert a költségek túl magasak.

Míg az Egyesült Államokban a helyi automobil szövetség adatai azt mutatják, hogy egy átlagos, évi 22-23 ezer kilométert futó autó fenntartása 0,57 dollárba kerül mérföldenként, addig New Yorkban az UberX-ért mérföldenként 2 dollár 15 centet, az UberPOOL-ért 1 dollár 61 centet kell fizetni.

Ha viszont nem lenne szükség sofőrre, az drasztikusan csökkentené a költségeket, ami így alighanem jóval olcsóbb lenne, mint a tulajdonlás.

A vezető nélküli technológia viszont jelentősen átalakítja a hatósugarat is, hiszen immár nem lesz szükség arra, hogy a közelben legyen egy sofőr, így aztán a vezető nélküli autók sokkal messzebb juthatnak majd el, hogy felvegyék az utast.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: Uber PEW Research

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása